۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۵۶۸۰۳۳
هم‌زمان با عید فطر؛

هزار صندوق جمع‌آوری زکات فطره در خراسان شمالی برپا می‌شود

رییس اداره زکات خراسان شمالی از برپایی هزار صندوق جمع‌آوری زکات فطریه در قالب ۲۵۰ پایگاه در سطح مرکز و شهرستان‌های هشت‌گانه استان خبر داد.
حجت الاسلام هاشمی

حجت‌الاسلام سید اسماعیل هاشمی، رییس اداره زکات خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به در پیش بودن عید سعید فطر، اظهار کرد: امسال فطریه هر فرد در استان بر اساس قوت غالب گندم پنج هزار و 500 تومان تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه کفاره روزه غیر عمد هزار و 500 تومان و کفاره روزه عمد 110 هزار تومان تعیین شده است، خاطرنشان کرد: به‌منظور جمع‌آوری زکات فطریه و کفاره روزه عمد و غیر عمد مردم خراسان شمالی درمجموع هزار صندوق در قالب 250 پایگاه در سطح استان برپا می‌شود.

حجت‌الاسلام هاشمی با بیان اینکه صندوق‌های جمع‌آوری زکات فطریه تا غروب روز عید فطر برپا هستند، اضافه کرد: البته برخی از این صندوق‌ها تا دو الی سه روز بعد از عید فطر هم در سطح شهرها دایر بوده و هم استانی‌ها می‌توانند زکات فطره و کفاره روزه خود را به این صندوق‌ها واریز کنند.

رییس اداره زکات خراسان شمالی افزود: پرداخت زکات فطریه برای همه کسانی که پیش از غروب آفتاب شب عید فطر بالغ، عاقل و غنی باشند واجب است.

وی افزود: زکات فطریه باید به مستحق و در درجه نخست به نیازمندان برسد؛ ازاین‌رو حتماً باید بخش مهمی از آن به فقرا و نیازمندان برسد نه اینکه بخش اصلی آن صرف مسجد و حسینیه شود.

حجت‌الاسلام هاشمی اضافه کرد: اگر کسی قوم و خویش نیازمند و آبرومندی دارد و می‌خواهد فطریه خود را به او بدهد مانعی ندارد.

این عضو شورای زکات خراسان شمالی تصریح کرد: شورای زکات و برپایی صندوق‌های این شورا به‌صورت هماهنگ در روز عید فطر برای ایجاد نظم و انضباط و جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی است.

وی اضافه کرد: شورای زکات در مرکز کشور زیر نظر رهبری تشکیل شده و در استان‌ها زیر نظر نماینده ولی فقیه است و پول این صندوق‌ها صد درصد در موارد معین شده هزینه و مصرف شده و جای نگرانی ندارد./9314/ت303/ب1

ارسال نظرات