۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۵۶۸۰۳۴
امام جمعه بجنورد:

شکوه نماز عید فطر تجلی عظمت اسلام و مسلمین است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه شکوه نماز عید فطر به معنای شکوه اسلام و جامعه مسلمین است، گفت: نماز عید فطر باید به اندازه یک سال شعاع معنویت داشته باشد؛ ازاین‌رو اهتمام به نماز این عید بسیار مهم است.
یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان که به‌منظور برنامه‌ریزی برای گرامیداشت عید سعید فطر برگزار شد، بر برپایی باشکوه نماز این ‌روز در استان تأکید کرد.

وی با بیان اینکه نماز عید سعید فطر بسیار مهم و باارزش است، اضافه کرد: شکوه نماز عید به‌اندازه‌ای است که اگر عید فطر در روز جمع باشد در آن هفته نماز جمعه اقامه نمی‌شود که این نشان‌دهنده اهمیت نماز عید فطر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: نماز عید فطر باید به اندازه یک سال شعاع معنویت داشته باشد و باشکوه ویژه‌ای برگزار شود؛ ازاین‌رو اهتمام به عید فطر بسیار مهم است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: در روز عید فطری برخی اصحاب خدمت امام باقر (ع) آمدند دیدند امام ناراحت هستند، گفتند چرا ناراحتید؟ امام فرمودند ناراحتی ما از این است که حق ما در دست ناحق افتاده است که منظور ایشان غصب حکومت از سوی خلفای عباسی بود.

وی افزود: اهل بیت فرمودند اگر سایه ولایت بر سر مردم باشد عیدها عید واقعی است، الآن در جامعه ما عید واقعی است؛ زیرا زیر سایه ولایت هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: عیدها و شادی‌های ما به این دلیل است که در کشور اسلامی زندگی می‌کنیم، قانون و رهبر ما اسلامی بوده و همچنین جایگاه اسلام ناب در دنیا مطرح شده است.

وی با بیان اینکه شکوه نماز عید فطر به معنای شکوه اسلام و جامعه مسلمین است، اضافه کرد: مردم دقت کنند که پیش از حضور در نماز عید فطر فطریه های خود را پرداخت کنند؛ زیرا وقتی ماه رمضان تمام می‌شود تا فطره خود را ندهیم روزه به جایگاه اصلی نمی‌رسد؛ اما وقتی فطره را پرداخت کنیم ملائکه روزه ما در طبقی از نور به جایگاه اصلی می‌رسانند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در پایان با اشاره به خدمات و فعالیت‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در مناسبت‌های ملی و انقلاب، از زحمات شبانه‌روزی این شورای قدردانی کرد./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات