۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۵۶۸۰۵۲
مدیرکل اوقاف خراسان شمالی خبر داد؛

افزایش ۱۰ درصدی ثبت موقوفات جدید در خراسان شمالی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به ثبت ۲۲ وقف جدید در استان از ابتدای امسال تاکنون، گفت: امسال میزان ثبت موقوفات جدید در خراسان شمالی به نسبت سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.
سیدمحمدجوادرئوف سیدنژاد

حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 16 وقف جدید با نیات مربوط به حوزه علمیه، بهداشت و درمان، برنامه‌های قرآنی و فرهنگی و غیره در شهرستان‌های مختلف استان به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه موقوفات مزبور با نیات مرتبط با نیازهای روز جامعه ثبت شده‌اند، افزود: ارزش ریالی این موقوفات بیش از پنج میلیارد ریال برآورد شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با بیان اینکه از این تعداد موقوفه جدید 9 مورد آنها در طول برگزاری طرح آرامش بهاری و در ایام تعطیلات نوروزی ثبت شده است، گفت: درمجموع امسال میزان ثبت موقوفات جدید در خراسان شمالی به نسبت سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: از 16 وقف جدید ثبت شده در استان دو موقوفه در بجنورد برای امور فرهنگی روستای باباامان، یک مورد در جاجرم به‌منظور احداث مسجد، سه مورد در شیروان، 9 مورد در فاروج و یک مورد در شهرستان مانه و سملقان به ثبت رسیده است.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد ادامه داد: افزون بر این شش وقف جدید دیگر هم در دو شهرستان بجنورد و اسفراین در مرحله ثبت قرار دارند و به‌زودی ثبت نهایی می‌شوند.

وی با اشاره به ضرورت ثبت موقوفات جدید متناسب با نیازهای روز جامعه، از هدایت موقوفه‌های جدید به سمت نیازهای موجود در استان خبر داد و گفت: همه باید تلاش کنند موقوفاتی با هدف پوشش نیازها و کاستی‌های موجود به ثبت برسد.

حجت‌الاسلام رئوف سید نژاد در ادامه با اشاره به ضرورت سنددار شدن موقوفات استان، افزود: تثبیت مالکیت موقوفات با اخذ سند اقدام مهم و ضروری برای صیانت از موقوفه‌ها است.

وی با بیان اینکه سنددار شدن موقوفات سبب جلوگیری از اختلاف‌های ملکی می‌شود، گفت: با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک 397 سند مالکیت موقوفات شامل مساجد و امامزاده‌های استان صادر شده است./9314/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات