۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۵۶۸۰۸۰
مسؤول مدرسه علمیه امام صادق بهشهر:

حوزه و روحانیت انقلابی پشتیبانی امین برای دین و انقلاب است

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با اشاره به تأکیدات رهبر انقلاب در خصوص روحیه، تفکر و عمل انقلابی در جامعه، گفت: روحیه انقلابی شاخصه مهم علمای شیعه در طول تاریخ بوده و امروز نیز حوزه و روحانیت انقلابی پشتیبان امین و مطئمنی برای دین و انقلاب است.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر امروز در نشست بصیرتی که با حضور جمعی طلاب و روحانیان این شهرستان برگزار شد با اشاره به در پیش بودن عید سعید فطر و پایان یک ماه روزه داری گفت: باید سعی کنیم معنویتی که به برکت این ماه با فضیلت کسب کرده ایم را در طول سال نیز با خود همراه کنیم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که لحظه لحظه ماه مبارک رمضان فرصتی برای خودسازی و شناخت بوده است، افزود: عدم بهره گیری از این فرصت های به وجود آمده با خسران های بسیاری در زندگی همراه خواهد بود.

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که خداوند متعال در ماه مبارک رمضان سفره رحمت و بخشش خود را برای همه بندگان پهن کرده است، خاطرنشان کرد: کسی که به خوبی از همه فرصت های به وجود آمده در جهت تقویت طهارت و پاکی درون خود بهره گرفته باشد به طور حتم در پایان این ماه راضی و خشنود خواهد بود.

امام جمعه بهشهر با بیان این که انسان با یک ماه روزه داری در کنار بهره برداری معنوی، درس صبر و استقامت را می آموزد، تصریح کرد: این آموختن ها چراغ روشنی برای حرکت در مسیر پر فرازونشیب زندگی خواهد شد.

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر در ادامه سخنان خود تلاش های تبلیغی طلاب و روحانیان در ماه مبارک رمضان را ستود و افزود: در کنار همه لحظات معنوی این ماه پرفیض الهی، ماه مبارک رمضان یک فرصت ارزشمند برای مبلغان و مروجان دین بود تا آموخته های علمی و دینی خود را به تشنگان دین و معرفت الهی انتقال دهند.

حجت الاسلام جباری با بیان این که تبلیغ دین هم از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است و هم با سختی های بسیاری همراه است، خاطرنشان کرد: انتقال مفاهیم دینی در هر دوره ای با شرایط خاص خود همراه است و می توان گفت در جامعه امروز انتقال این مفاهیم به جامعه هدف کمی سخت تر از گذشته است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در گذشته امکانات ارتباط جمعی و پیشرفت های علمی همانند امروز نبود، گفت: اما امروز به به دلیل پیشرفت علم و تکنولوژی شاهد دسترسی بالای جامعه با منابع اطلاعاتی هستند و همین مسأله اقناع کردن مخاطب را کمی مشکل کرده است.

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با بیان این که در وضعیت کنونی تبلیغ و تبیین مفاهیم دینی باید با استدلال های قوی و علمی همراه باشد، خاطرنشان کرد: به همین راحتی نمی توان یک موضوع را به مخاطب جوان انتقال داد و آنها نیز به سادگی این مفاهیم را نمی پذیرند.

حجت الاسلام جباری با تأکید براین که همه این مسائل پیش روی ضرورت منبرهای پرمحتوا و علمی را بیشتر می کند، تصریح کرد: اگر منابر و خطابه های مبلغان دینی از سطح علمی پایینی برخوردار باشد به طور حتم مخاطبان خود را از دست خواهد داد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که انتقال مفاهیم دینی به همراه استدلال های علمی و منطقی، زمینه پذیرش مخاطب را راحت تر فراهم می کند، بیان داشت: طلاب و روحانیان به عنوان جانشینان پیامبران و ائمه معصومین(ع) در جامعه امروز باید با بهره گیری از این روش های منطقی این جایگاه مهم را حفظ و تقویت کنند.

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با اشاره به این که دشمن امروز هر لحظه شبهه جدیدی را علیه دین و انقلاب مطرح می کند، خاطرنشان کرد: شناخت وضعیت موجود و اتخاذ موضع مناسب برای مقابله با این شبهات ضرورتی مهم است که باید مورد توجه طلاب و روحانیان باشد.

حجت الاسلام جباری در ادامه سخنان خود بر ضرورت تقویت سطح روابط خود با متن جامعه به ویژه نسل جوان تأکید کرد و گفت: ایجاد فاصله میان روحانیت و مردم خواست اصلی دشمنان انقلاب و دین است که باید در این خصوص هوشیار باشیم.

امام جمعه بهشهر با بیان این که طلاب جوان باید بیش از پیش مراقب رفتار، اخلاق و کردار خود در جامعه باشند، تصریح کرد: امروز دشمن در کمین نشسته تا با پایدا کردن کوچک ترین ضعف و خطایی از طلاب و روحانیان از آن علیه دین و انقلاب استفاده کند و به تخریب جایگاه روحانیت، دین و انقلاب بپردازد.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص روحیه، تفکر و عمل انقلابی در جامعه تأکید کرد: روحیه انقلابی شاخصه مهم علمای شیعه در طول تاریخ بوده و امروز نیز حوزه و روحانیت انقلابی پشتیبان امین و مطئمنی برای دین و انقلاب است./۱۳۱۷/پ203/ب1

ارسال نظرات