۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۵۶۸۱۸۸
حجت الاسلام والمسلمین مومنی:

شنیدن سخنان باطل سبب آلودگی قلب می شود

استاد حوزه علمیه گفت: غنا، ارتباط با نامحرم، شنیدن سخنان باطل، مشاهده امور حرام سبب آلودگی قلب می‌شود.
حجت الاسلام مومنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مومنی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد ارگ تهران، گفت: انسان باید از حالت غفلت خارج شود از این رو خداوند برای او هشدارهایی قرار داده تا به این وسیله از خواب غفلت خارج شود.

وی درباره ماجرای میرزا جهانگیر خان قشقایی، ابراز کرد: ایشان در عین حال که کشاورز بودند نفر دوم و جانشین خان«پدر» قبیله نیز شمار می‌رفتند، میرزا علاقه شدیدی به تار زدن داشتند از این رو زمانی که محصولات کشاورزی قبیله را برای داد و ستد به اصفهان می‌برد قصد می‌کند تار شکسته خود را نزد استاد مطرب شهر ببرد.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی ادامه داد: بنابراین در پی یافت استاد مطرب برخوردی بین همای شیرازی و حکیم قشقایی پیش می‌آید و حكیم قشقایی از مرحوم همای شیرازی نشانی تارساز را جویا می‌شود. ایشان ضمن راهنمایی وی به سوی تارساز، متوجه هوش و درایت و ذكاوت حکیم قشقایی می‌شود و به او می‌گوید آیا این همه تار زدی شده یکبار تار وجود خودت را بزنی، چقدر صدایش زیباست؛ ایشان در سن چهل سالگی تار وجودی خود را نواخت و به عالمی بزرگ تبدیل شد.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: نماز جماعت او شلوغ‌ترین نماز در شهر اصفهان بود، کرسی تدریس وی اولین کرسی تدریس اصفهان شد، شاگردان بسیاری را تربیت کرد، شهید آیت الله مدرس، مرحوم حاج آقا ارباب، مرجع عالی قدر آیت الله بروجردی و ... از شاگردان ایشان به شمار می‌روند؛ بنابراین هشدارهای الهی برای بیدار شدن انسان از خواب غفلت است اما گاهی انسان نسبت به این هشدارها بی تفاوت است.

وی با بیان اینکه تعجب آور است برخی لسانا عالم ولی قلبا جاهل هستند، عنوان کرد: این افراد چیزی را که بیان می‌کنند در عمل انجام نمی‌دهند برای مثال می‌داند دروغ زشت است اما در عمل راستگو نیست.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی ادامه داد: خداوند می‌فرماید: تعجب می‌کنم از کسی که به فکر طهارت و پاکی ظاهر است اما از طهارت باطنی غفلت می‌کند؛ پیامبراکرم(ص) می‌فرمایند: روح خود را جلا دهید؛ گریه بر امام حسین(ع) گناه کبیره را پاک و قلب انسان را جلا می‌دهد.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: غنا، ارتباط با نامحرم، شنیدن سخنان باطل، مشاهده امور حرام و غیره موجب آلودگی قلب می‌شود./813/پ203/ب1

ارسال نظرات