۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۵۶۸۲۰۹
کارشناس دینی:

تمام تلاش دشمن پایمال کردن خون شهدا است

حجت الاسلام سعیدیان گفت: امروز دشمن با همه وجود تلاش می کند خون شهدا را پایمال کند اما برخی افراد با تمام وجود سکوت کرده اند.
سعیدیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی سعیدیان کارشناس دینی در مراسمی که شامگاه گذشته در هیأت رزمندگان اسلام برگزار شد در رابطه با سکوت در مقابل حقیقت، گفت: بسیاری از سقوط های ما به علت سکوت نسبت به اتفاق های جامعه است.

وی افزود: کسانی که امروز صاحب تریبون هستند می توانند از اتفاق های روز جامعه دفاع کنند اما متاسفانه از این کار دریغ می کنند. ائمه اطهار(ع) در راه ترویج مسائل دینی بسیار سختی کشیدند وقتی امام رضا(ع)  به ایران آمدند جامع تشیع را بسیار مدیون خود کردند.

کارشناس دینی بیان داشت: در تاریخ ما بعضی از بزرگان سعی می کردند خود را به پادشاهان نزدیک کنند تا ظلم آنها نسبت به شیعیان کمتر شود. ما به واسطه خون شهدا تنها حکومت شیعه هستیم که اکثریت آن شیعه بوده و پای حکومت ایستاده اند و این یک نعمت است.

وی افزود: امروز سکوت در دفاع از ارزش ها یک خیانت بزرگ به مکتب تشیع است. امام صادق(ع) می فرمایند زمانی که بدعت ها در جامع زیاد شود عالم باید از ارزش ها دفاع کند و خداوند لعن می کند کسی را که در این شرایط سکوت کند. وقتی شخصِ صاحبِ تریبون به خاطر منافع خود سکوت می کند مقام معظم رهبری ناچاراً وارد صحبت و وارد عمل می شوند.

حجت الاسلام سعیدیان گفت: امام حسین(ع) اگر به شهادت رسیدند دلیل آن ایستادگی به خاطر ارزش ها بوده است. خائن فقط ضد انقلاب نیست، خائن دوست نادانی است که دین رایگان می خواهد و فقط از آن به نفع خود استفاده می کند. مکرر در روایات آمده که خداوند لعنت می کند کسانی را که در زمانی که باید حرف بزنند سکوت می کنند.

وی افزود: اگر یک درصد در این مملکت اتفاقی بیفتد تمام افرادی که سکوت کردند در پایمال شدن خون شهدا شریک هستند؛ با سکوت خود چگونه می خواهند جواب خانواده شهدا را بدهند؟!

کارشناس دینی ابراز داشت: امروز دشمن با تمام وجود تلاش می کند تا ثمره خون شهدا پایمال شود و بعضی ها با تمام وجود سکوت کرده اند. همه این کارها با برنامه انجام می شود و حقیقتِ جهل است که فکر کنیم این کارها بی برنامه انجام می شود.

وی افزود: برای اینکه دشمن بتواند استعمار قبلی خود را به ایران داشته باشد می خواهد حرمت خانواده، حرمت دستگاه امام حسین(ع)، حرمت مرجعیت را نابود کند. باید حرف بزنیم و دفاع کنیم که اگر سکوت کنیم نماز و روزه ما هیچ است.

حجت الاسلام سعیدیان اظهار داشت: امام صادق(ع) می فرمایند همه مردم در قیامت به شهدا غبطه می خورند و شهدا به مبلغان دین غبطه می خورند. امروز وظیفه تک تک ما دفاع از تشیع، ولایت و انقلاب است و اگر جایی کوتاه آمدیم بدانیم که خائن هستیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: خط امام خمینی(ره) خط تجمل نیست، خط مستضعفین است. خداوند با کسانی است که پای او می ایستند. یکی از کارهای حبط اعمال، سکوت در مقابل حق است. نمونه کامل ایستادگی و مقاومت، حضرت زینب کبری(س) است که در مجلس یزید و در مقابل تازیانه سکوت نکردند./969/پ203/ب1

ارسال نظرات