۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۵۶۸۲۸۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

جامعه دینی نسبت به امربه‌معروف تعصب داشته باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: در جامعه دینی باید تعصب نسبت به امربه‌معروف و نهی از منکر ایجاد شود و همه مردم بدانند که باید در چارچوب قانون اسلام حرکت کنند.
یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جلسه ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان که با حضور اعضای این ستاد در محل دفتر نمایندگی ولی فقیه در خراسان شمالی برگزار شد، بر اهتمام بیشتر نسبت به اجرای این فریضه الهی در جامعه تأکید کرد.

وی باید تعصب ما تعصبات خداپسندانه باشد، اظهار داشت: اقامه حدود الهی، امربه‌معروف و نهی از منکر و رعایت حقوق مردم و وفای به عهد از مصادیق تعصب خداپسندانه هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاطرنشان داد: در جامعه دینی باید تعصب نسبت به امربه‌معروف و نهی از منکر ایجاد شود و همه آحاد مردم بدانند که در جامعه اسلامی باید در چارچوب قانون اسلام حرکت کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی، افزود: وقتی مردم به جمهوری اسلامی رأی آری دادند، نباید هر کاری که دلشان می‌خواهد انجام دهند؛ بلکه لازم است بر اساس موازین شرع عمل کنند.

وی تصریح کرد: اسلام با آزادی مخالف نیست ولی آزادی به آن معنا است که انسان در چارچوبی که در آن زندگی می‌کند می‌تواند آزاد باشد، نه درملأعام که به حقوق دیگران لطمه می‌زند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: امام علی (ع) در خطبه 192 می‌فرماید: «ان کان لابد من العصبیه فلیکن تعصبکم لمکارم الخصال» یعنی اگر می‌خواهید تعصبی نشان بدهید در خصوص مکارم اخلاقی و فضیلت‌های انسانی تعصب داشته باشید.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: خودروهای شخصی جزء اماکن عمومی محسوب می‌شوند و رعایت عفت و حجاب در آن‌ها الزامی است؛ به همین دلیل لازم است مسؤولان در این زمینه پی‌جویی و سخت‌گیری‌های لازم را انجام دهند./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات