۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۵۶۸۳۴۲
آیت الله سلیمانی:

باید با قرآن رابطه قلبی، ذهنی و اعتقادی برقرار کرد

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: اگر رابطه ما با قرآن کریم، رابطه قلبی، ذهنی، ایمانی و اعتقادی شود توانسته ایم حرمت و احترام آن را به خوبی حفظ کنیم.
آیت الله عباسعلی سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباسعلی سلیمانی در ویژه برنامه سحرگاهی شبکه استانی هامون با اشاره به حدیثی از امیرمؤمنان(ع) مبنی بر این که «قرآن را در بهترین جایگاه قرار دهید» گفت: نباید گمان شود مراد حضرت(ع) از این سخن آن است که قرآن کریم را در بهترین جای منزل قرار دهیم، بلکه مراد ایشان از بهترین جایگاه، قلب و دل آدمی است.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان افزود: آری این که قرآن کریم را در جای خوبی قرار می دهیم و با وضو به سمت آن می رویم تکلیف شرعی و وظیفه ما است، اما باید بدانیم که جای حقیقی قرآن باید در دل باشد.

وی اضافه کرد: این که قرآن کریم را در طاقچه و یا جیب خود نگهداری کنیم کافی نیست، بلکه آن چیزی که مهم است فهم آیات و عمل به آن ها است.

آیت الله سلیمانی خاطرنشان کرد: انسانی که قرآن کریم را در خانه دلش جای بدهد، بی شک سراسر وجودش منور به انوار قدسیه شده و این کتاب آسمانی با همه وجود او پیوند می خورد و تردیدی نیست که در نهایت عاقبت بخیر و سعادتمند خواهد شد.

امام جمعه زاهدان تأکید کرد: اگر رابطه ما با قرآن کریم، رابطه قلبی، ذهنی، ایمانی و اعتقادی شود توانسته ایم حرمت و احترام آن را به خوبی حفظ کنیم و در روز قیامت مورد گله مندی خداوند و پیامبر اکرم(ص) قرار نخواهیم گرفت، اما اگر غیر از این باشد در درگاه خداوند هیچ عذری از ما پذیرفته نخواهد شد./841/پ203/ب1

ارسال نظرات