۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۵۶۸۷۶۹
امام جمعه تبریز:

برخی مسؤولان اعتقادی به جوانان ندارند

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: متاسفانه جوانان آن گونه که باید مورد حمایت قرار نمی گیرند، گواه این ادعا مراجعات متعدد نخبگان آذربایجان‌شرقی به بیت امام جمعه است.
سیدمحمدعلی آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار جمعی از فعالان رسانه‌ای تبریز، اظهار داشت: در شرایطی که دشمنان نظام با تمام توان به صحنۀ مقابله با انقلاب اسلامی آمده اند، باید با تمام توان توطئه‌های شوم آنان را نقش بر آب کنیم.

وی با بیان این‌که لازم است، رسانه‌ها با درک حساسیت‌های کنونی کشور، در تزریق امید و نشاط به جامعه اهتمام ویژه داشته باشند، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی رسانه‌ها در کنار کار خبری، مرتکب نوعی تبلیغ یأس آور و ناامیدی در جامعه می‌شوند، که چنین وضعیتی به هیج عنوان به صلاح کشور نیست.

امام جمعه تبریز ادامه داد: هرچند مردم و  کشور درگیر مشکلات متعدد است، اما رسانه‌ها باید مسایل را طوری مطرح کنند که عموم اقشار جامعه به ویژه جوانان نسبت به آینده ناامید نشوند، حاکم شدن فضای ناامیدی و جنگ گستردۀ روانی یکی از دو ترفند اصلیِ دشمن علیه ما است.

وی با اشاره به خروج آمریکا از توافق بین‌المللی برجام، گفت: دشمن به دنبال آن است اینگونه القا کند که آمریکا با خروجش از برجام، ایران را در تنگنا قرار داده و نباید نظام اسلامی به خاطر موضوع به اصطلاح غیرمهمی مانند مساله هسته ای یا فعالیت های موشکی، ملت را زیر فشار قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان این‌که عده‌ای با ساده‌اندیشی ممکن است اسیر توطئه دشمن شوند، افزود: رسالت رسانه‌ها آگاهی‌بخشی و ارتقای سطح بینش سیاسی مردم نسبت به توطئه های دشمن است، دشمنان به دنبال خلع سلاح ایران برای تسلط و گسترش استعمار در منطقه هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که اعمال تحریم‌های ظالمانه در طول چهل سال گذشته علیه ملت ایران با اهداف مختلف بوده است، اظهار داشت: جنگ اقتصادی دشمن پس از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران آغاز شد، اینکه گفته می‌شود تحریم‌ها به خاطر برجام بوده، حرف درستی نیست.

وی با بیان این‌که تحریم‌ها موضوع تازه ای برای ایران نیست، تصریح کرد: آنچه در پنج سال اخیر شاهدیم نه تحریم که جنگ اقتصادی دشمن بر ضد ایران است، دلیل آن هم وحشت دشمن از پیشرفت ایران در عرصه‌های مختلف علمی است، ترس از ایران به واسطۀ پیشرفتی است که در سایه مجاهدت دانشمندان جوان حاصل شده است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: ما به جوانان متعهد و توانمند کشورمان افتخار می‌کنیم، با این‌حال متاسفانه همین جوانان آن گونه که باید، مورد حمایت قرار نمی گیرند و گواه این ادعا مراجعات متعدد نخبگان و مخترعان آذربایجان‌شرقی به بیت امام جمعه و گلایه مکرر آنان از مسؤولانی است که اعتقادی به نیرو و خلاقیت جوانان ندارند./935/پ203/ب1

ارسال نظرات