۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵
کد خبر: ۵۶۸۷۹۶
مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی:

حوزه‌های علمیه به مسأله شناسی و نیاز روز جامعه بپردازند

حجت‌الاسلام مسعودی‌نیا گفت: حوزه های علمیه در طول تاریخ با وجود مشکلات فراوان، توانسته‌اند عزت شیعه را حفظ کرده و در مقابله با تهاجم فکری و عقیدتی دشمنان اسلام؛ معارف قرآن و اهل بیت را حراست کنند.
حجت الاسلام مختار مسعودنیا، مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام مختار مسعودی‌نیا، مدیر حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی امروز در جمع معاونان آموزشی و پژوهش مدارس علمیه خواهران تبریز با تأکید بر برنامه‌ریزی برای تعطیلات تابستانی طلاب اظهار داشت: بهره‌مندی از فرصت‌های مطالعاتی در فصل تابستان ضرورت دارد.

وی با بیان این‌که تابستان فرصتی برای گسترش مطالعات غیردرسی اما مرتبط با علوم حوزوی است، خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ مطالعه در حوزه های علمیه باید با راهکارهای ترغیبی پیگیری شود، البته نباید غافل بود که فرهنگ کتابخوانی باید از ابتدای دوران تحصیل در میان طلاب نهادینه و تبدیل به عادت روزانه شود.

حجت الاسلام مسعودی‌نیا با اشاره به اهمیت تجهیز کتابخانه‌های حوزوی با امکانات روز و کتاب‌های مفید گفت: این امر با خرید کتب مورد نیاز، حضور در نمایشگاه های کتاب، هدیه دادن کتاب و تشویق به اهدای کتاب به کتابخانه‌های حوزوی و همچنین برگزاری مسابقات کتابخوانی محقق خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی تربیت طلاب کتابخوان، محقق و پژوهشگر را از جمله وظایف خطیر مدارس علمیه دانست و افزود: طلاب باید با مطالعه کتب روز و آشنایی شبهات؛ پاسخگوی نیاز جامعه باشند. امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند طلاب اهل قلم و پژوهشگر هستیم.

وی با اشاره به این‌که یکی از رسالت های خطیر مدارس علوم دینی احیای جایگاه خود در عرصه تولید علم و پژوهش در علوم انسانی است، گفت: مدارس علمیه با حفظ هویت دینی می توانند در دانشگاه ها نیز اثرگذار باشند، دانشگاه ها تحصیل را در عرض زندگی دانشجو می دانند اما در حوزه، زندگی طلبه زندگی علمی می‌شود.

حجت‌الاسلام مسعودی‌نیا با بیان این‌که حوزه های علمیه در طول تاریخ علیرغم مشکلات فراوان، توانسته‌اند عزت شیعه را حفظ کرده و در مقابله با تهاجم فکری و عقیدتی دشمنان اسلام؛ معارف قرآن و اهل بیت را حراست کنند، گفت: حوزه‌های علمیه باید به مسأله شناسی و نیاز روز جامعه اهتمام داشته باشد./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات