۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۵۶۸۸۶۴
امیرآبادی:

پذیرش FATF سخت‌ترین شرایط و فشارها را برای کشور رقم می زند

نماینده مجلس درباره مخاطرات پذیرش FATF گفت: اگر کشوری در شرایط بسیار عادی باشد شاید سپردن آن به کنوانسیون‌هایی با مجامع این‌چنینی ایرادی ندارد، اما کشوری که در تحریم است ورودش به این کنوانسیون‌ها قطعاً مشکلات اقتصادی و امنیتی در پی خواهد داشت.
احمد امیرآبادی فراهانی

احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، FATF را یک کارگروه ویژه مالی بین المللی معرفی کرد که با کنار هم چیده شدن یک سری از کنوانسیون‌های بین‌المللی به صورت مجموعه‌ای در آمده تا همه کشورها از آن استفاده کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر کشوری در شرایط بسیار عادی باشد شاید سپردن آن به کنوانسیون‌هایی با مجامع این‌چنینی ایرادی ندارد، اما کشوری که در تحریم است و برای اداره کشورش مجبور است به نوعی تحریم‌ها را دور بزند، ورودش به این کنوانسیون‌ها قطعاً مشکلات اقتصادی و امنیتی در پی خواهد داشت.

امیرآبادی افزود: بویژه در این چهل و شش شاخصی که برای کشورها مشخص کرده‌اند علاوه بر شفاف‌سازی، به دنبال دستیابی به حساب‌های شهروندان کشور، شرکت‌ها، مقدار واردات و صادرات هستند که این مسأله هم امنیت کشور را به مخاطره می‌اندازد و هم مشکلات اقتصادی برای کشور به وجود می‌آورد.

وی توضیح داد: اگر بخواهید در حالت عادی از شهری به شهر دیگر بروید مشکلی ندارید که همگان از تمام جزئیات و اطلاعات سرعت و زمان حرکت شما با خبر باشند، اما وقتی به مأموریتی ویژه می‌روید هیچ وقت جزئیات اعلام نمی‌کنید چون مسیر شما رفت و برگشت شما عادی نیست و واضح است که دشمنان شما نباید به اطلاعات شما دست یابند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به شبهه ای مبنی بر وجود ضرورت استفاده از نسخه‌های خارجی برای از بین بردن فساد از سیستم بانکی کشور ابراز داشت: استفاده از سیستم‌های بانکی خارجی در کشور مشکلی ندارد، یعنی اگر شما در داخل کشور حساب‌ها را شفاف کنید بسیار هم خوب است، همان طور که بنده درباره سود حساب‌های قوه قضائیه در بودجه 97 کشور چنین پیشنهادی را مطرح کردم.

امیرآبادی تأکید کرد: FATF تنها شفاف سازی حساب‌های مالی در داخل کشور نیست، قسمت زیادی از این شفافیت برای خارجی‌ها و این سیستم برای استفاده دشمنان ما است، به این جهت نباید به این راحتی از کنار این قضیه بگذریم و باید تمام مراقبت خود را به خرج دهیم و باید بدانیم که به این آسانی و راحت نمی‌شود از کنار این مسأله گذشت.

وی در پرسش خبرنگار رسا درباره چرایی اصرار دولت بر پذیرش نسخه های پی در پی خارجی مانند 2030 و FATF ابراز داشت: دولت در برجام خیلی بد عمل کرد و تمام تخم مرغ‌های خود را در سبد برجام گذاشت؛ اکنون دولت قمار باخته است، مانند کسی است که تمام آورده خود را در قماری باخته است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند ما در این بخش نباید دولت را سرزنش کنیم؛ باید دولت را حمایت کرده و کمک کنیم تا خود را از نو بیابد و به میدان بیاییم و کمک کنیم که مشکلات را بهتر درک کند و بتواند آن‌ها را حل کند وگرنه با زخم زبان زدن و سرزنش کردن مشکل مردم حل نخواهد شد./836/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات