۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۵۶۸۸۷۳
با مشارکت اداره کل تبلیغات اسلامی؛

کنگره منطقه ای ادبیات آئینی در خراسان شمالی برگزار می شود

رییس حوزه هنری خراسان شمالی گفت: سومین کنگره ادبیات آئینی استان با مشارکت اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی و حوزه هنری گلستان ویژه استان‌های خراسان شمالی و گلستان به میزبانی بجنورد برگزار می شود.
وحید نمازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، وحید نمازی، رییس حوزه هنری خراسان شمالی، امروز در دیدار مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به برگزاری سومین کنگره ادبیات آئینی خراسان شمالی، اظهار کرد: فراخوان سومین کنگره ادبیات آئینی خراسان شمالی در دو بخش شعر و داستان با مشارکت اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی و حوزه هنری گلستان ویژه استان‌های خراسان شمالی و گلستان در بهمن‌ماه سال گذشته منتشر و به دلیل استقبال مناسب هنرمندان تا سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه امسال تمدید شد.

وی با بیان اینکه این کنگره با موضوع اهل بیت عصمت و طهارت و مفاهیم اسلامی و قرآنی برگزار شده و بخش ویژه آن به آثار شاعران و نویسندگان اهل سنت پیرامون چهاردهم معصوم اختصاص دارد، افزود: در مهلت ارسال آثار به این جشنواره 300 اثر در بخش شعر و 100 اثر در بخش داستان به دبیرخانه واصل شد.

نمازی ادامه داد: از این تعداد 153 شعر و 56 داستان به مرحله داوری نهایی راه یافتند که 9 شعر و هفت داستان آن در بخش ویژه بودند.

وی با بیان اینکه آثار به‌صورت کدگذاری شده و بی‌نام در دو مرحله از سوی داوران استانی و ملی داوری می‌شوند، اضافه کرد: حجت‌الاسلام زکریا اخلاقی، علی‌محمد مؤدب و کمال شفیعی داوران بخش شعر هستند و قاسمعلی فراست، سعید تشکری و سید علیرضا مهرداد داوری آثار داستانی را بر عهده دارند.

نمازی خاطرنشان کرد: اختتامیه سومین کنگره ادبیات آئینی خراسان شمالی چهاردهم تیرماه هم‌زمان با روز قلم برگزار می‌شود.

وی افزود: از زمان اعلام فراخوان تاکنون کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی مختلفی با محوریت ادبیات آئینی و با حضور اساتید برجسته ملی در استان برگزار شده که برپایی این کارگاه‌ها تا زمان برگزاری اختتامیه کنگره هم تداوم دارد.

نمازی ادامه داد: برگزاری کارگاه سوژه یابی در داستان دینی با حضور استاد یوسفعلی میرشکاک و برگزاری نخستین همایش تخصصی شعر آئینی در قالب دو کارگاه با حضور استاد مرتضی امیری اسفندقه، استاد سیدمهدی حسینی و هادی جانفدا ازجمله نشست‌هایی است که در استان برگزار شده است.

وی افزود: برگزاری اردوی زیارتی آموزشی شاعران آئینی به مشهد مقدس و اجرای کارگاه تخصصی با حضور استاد محمدکاظم کاظمی و برگزاری برنامه «رسم دعبل» در حرم مطهر رضوی با حضور 20 شاعر آئینی استان در قالب این اردو و حضور شعرای آئینی خراسان شمالی در کارگاه تخصصی شعر آئینی در گرمه با حضور سیدحمیدرضا برقعی، شاعر برجسته ملی از دیگر برنامه‌هایی است که با محوریت سومین کنگره ادبیات آئینی خراسان شمالی برگزار شده است.

نمازی گفت: همچنین در روز اختتامیه این کنگره هم سه نشست تخصصی با حضور اساتید برجسته ملی در بجنورد برگزار می‌شود./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات