۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۵۶۸۹۴۲
وزیر دفاع:

کشور با حمایت و ایستادگی مردم از جنگ اقتصادی عبور می‌کند

وزیر دفاع گفت: دشمن با همه جنایت خود علیه ملت ایران ادای دایه مهربان‌تر از مادر را درمی‌آورد اما کشورمان با حمایت و ایستادگی مردم از این جنگ اقتصادی نیز با پیروزی عبور می‌کند.
حاتمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح شامگاه چهارشنبه در مراسم بزرگداشت شهید مصطفی چمران که در حوزه هنری برگزار شد با اشاره به ابعاد شخصیتی شهید چمران گفت: او در عرصه‌های مختلف زندگی، علم، جهاد، هنر و مردم داری بسیار برجسته و به معنای واقعی مومن بود.

وی با بیان اینکه زندگی شهید چمران در ابعاد مختلف آن الگو است، عنوان کرد: شهید چمران اوایل انقلاب در سال 58 زمانی که نیروهای مسلح انسجام نداشتند سپاه تشکیل نشده بود به عنوان یک رزمنده انقلابی وارد وزارت دفاع شد به عنوان وزیر دفاع فعالیت خود را آغاز کرد تا به کشورش ایران خدمت کند.

وزیر دفاع افزود: اوایل انقلاب ما در زمینه دفاعی به بیگانگان وابسته بودیم اما شهید چمران با اعتقاد بر توانایی‌های داخل کشور می‌خواستند که از امکانات و دارائی‌های کشور خود استفاده کنیم.

حاتمی با اشاره به دقت و آینده‌نگری شهید چمران درباره نیروهای مسلح و ارتش، بیان داشت: ایشان با ارتش و نیروهای مسلح رفتاری بسیار خوب داشتند چراکه آنها را نیاز انقلاب می‌دانستند که کشورمان با آنها قوی شود و خطری آن را تهدید نکند بر همین اساس امام راحل نیز تصمیم گرفتند که نیروهای مسلح همچون ارتش به کار خود ادامه دهند.

وزیر دفاع با بیان اینکه شهید چمران همواره مخالف اشرافی‌گری بود، اظهار داشت: او اعتقاد داشت که باید با اشرافیگری مقابله شود بر همین اساس هیچ گاه اجازه نداد که پول انقلاب صرف چنین مسائلی شود؛ اما برخی قراردادها در زمینه مسائل دفاعی که به نفع کشور بود را اجازه لغو نمی‌داد.

وی با اشاره به قدرت نظامی ایران، گفت: امروز ما از نظر قدرت نظامی چنان پیشرفت کردیم که خار چشم دشمنان شدیم بر همین اساس می‌خواهند قدرت موشکی ما را در منطقه متوقف کنند اما دشمنان بدانند که ما با قدرت به راه خود ادامه خواهیم داد چراکه ما خود را سربازان این ملت و شهدا می‌دانیم.

حاتمی بیان کرد: در زمینه دفاع از کشور در ابعاد مختلف زمینی، دریایی و هوایی کاملا مجهز هستیم اما با این حال ما دنبال جنگ نیستیم بلکه همه این مسائل برای دفاع است تا همچون اوایل انقلاب دشمن احساس نکند که ما ضعیف هستیم و به ما حمله کند بر همین اساس با پشتیبانی متخصصان، دانشمندان و تکنسین‌های وزارت دفاع با اقتدار به راه خود ادامه خواهیم داد.

وزیر دفاع با بیان اینکه شهید چمران همچون امام راحل به مردم تکیه کرد که پیروز شد، ابراز کرد: اگر امروز دشمنان ما جنگ اقتصادی را علیه ملت ایران آغاز کردند به این دلیل است که از مردم ایران برای انقلاب انتقام گرفته و آنها را مایوس کنند در حالیکه همچون همیشه شکست می‌خورند.

وی با بیان اینکه مردم کشور ما نقش دشمن در راه‌اندازی جنگ علیه کشورمان، ترور دانشمندان هسته‌ای یا گروهک‌های ضد انقلاب را فراموش نکردند، گفت: دشمن با ایجاد گروه‌های تکفیری نظیر داعش می‌خواست ایران را نابود کند، با این همه جنایت امروز ادای دایه مهربان‌تر از مادر را درمی‌آورد اما با حمایت و ایستادگی مردم از این جنگ اقتصادی نیز با پیروزی عبور می‌کند./۸۱۳/پ202/ب1

ارسال نظرات