۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۵۶۸۹۴۳
عضو شورای شهر تهران مطرح کرد؛

اعتقاد شهیدچمران به خودکفایی و تولید داخل در مقابله با تحریم

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شهید چمران به استقامت مردم در برابر تحریم‌های ظالمانه اعتقاد داشت، گفت: خودکفایی در عرصه نظامی هدف و اندیشه شهید چمران بود.
شهید چمران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهدی چمران عضو شورای شهر تهران، شامگاه چهارشنبه در مراسم بزرگداشت شهید مصطفی چمران که در حوزه هنری برگزار شد، گفت: شهید چمران به اینکه ما می‌توانیم در برابر تحریم‌های ظالمانه دشمنان مقاومت کنیم اعتقادی راسخ داشت.

وی افزود: براساس همین اعتقاد بود که ایشان مرکز گسترش صنایع دفاع را تاسیس کرد و امروز ما شاهد هراس آمریکا و اسرائیل از بنیه نظامی کشور هستیم.

چمران با اشاره به دوران وزارت شهید چمران، ابراز کرد: همان دوران بود که آمریکا ایران را تحریم کرد زمانی که خبر به شهید رسید ایشان خداوند را شکر کرد و گفت: بارها بنده خواسته بودم در عرصه نظامی ما باید تولید داشته باشیم و خودکفا شویم اما مدام در جواب این سخن شنیدم هنوز ما واردات داریم، امروز با این تحریم ما می‌توانیم روی پای خومان بایستیم.

برادر شهید چمران با بیان اینکه نخستین دوره ساخت موشک و زیردریایی چریکی در دوران شهید چمران صورت گرفت، اظهار داشت: در سالهای نخست دوران دفاع مقدس ابتدا ما با تفنگ ژ3 با دشمن مبارزه می‌کردیم و با کمبود مهمات و وسایل جنگی روبرو بودیم که شهید چمران تصمیم بر ساخت موشک و زیردریایی گرفت.

عضو شورای شهر تهران رمز پیروزی شهید چمران را کسب رضایت الهی دانست و گفت: آن شهید بزرگوار همه کارهایش برای کسب رضای خدا بود./813/پ203/ب1

ارسال نظرات