۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۵۶۸۹۷۱
استاد حوزه و دانشگاه:

روش‌های سنتی برای تبلیغ دین کافی نیست

حجت الاسلام نظری با تأکید بر بهره‌مندی از شیوه‌های نوین، خلاقانه و کارآمد در تبلیغ معارف اسلامی، گفت: روش‌های سنتی برای تبلیغ دین کافی نیست.
حجت الاسلام مجتبی نظری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز امروز در میزگرد «تبلیغ و اطلاع رسانی دینی» که به مناسبت یکم تیر ماه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: آرایش رسانه ای غرب به ویژه امپریالیزم رسانه ای و خبری آنان نشان می دهد که تخریب اعتقادات اصیل دینی و شیعی در اولویت برنامه غرب قرار دارد.

وی با تأکید بر اهمیت و نقش موضوع تبلیغات و جایگاه رسانه ای جمهوری اسلامی ایران در ترویج معارف اسلامی و شیعی گفت: اطلاع رسانی دینی در منظومه فکری امام خمینی و مقام معظم رهبری باید مورد بازشناسی و تبیین قرار گیرد، چراکه انقلاب اسلامی ایران تحولی شگرف در اندیشه دینی ملت های مسلمان به وجود آورده است.

حجت الاسلام نظری ضرورت بهره گیری از رسانه های نوین ارتباطی در معرفی ارزش های متعالی دینی با طراحی پیام ها و قالب های هنری و مخاطب پسند با استفاده از نظرات کارشناسان دانشگاهی و حوزه های علمیه را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: بهره‌مندی از شیوه‌های نوین، خلاقانه و کارآمد در تبلیغ معارف اسلامی نیاز امروز متولیان امر است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که روش‌های سنتی برای تبلیغ دین کافی نیست، تصریح کرد: بررسی نقاط ضعف و آسیب پذیر در حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی دینی و نشان دادن خدمات جمهوری اسلامی ایران در چهل سال پس از پیروزی انقلاب از جمله مسائلی است که نباید مورد غفلت قرار گیرد.

وی بر ارائه پیشنهاد و راه­کارهای لازم در جهت رفع نقاط ضعف و بالا بردن ضریب نفوذ کلام و پیام، و رعایت اخلاق رسانه ای و ملاحظات لازم در موضوع تبلیغات دینی تأکید کرد و افزود: در تبلیغ دین هدف وسیله را توجیه نمی کند و ما در طراحی پیام های دینی، مجاز به استفاده از برخی شگردهای مطرود غربی نیستیم.

حجت الاسلام نظری با بیان این‌که نقش‌آفرینی حوزه‌های علمیه در تبلیغ معارف دینی با روش‌های نوین را محوری و اساسی دانست و گفت: لازم است ابتدا حوزه و روحانیت با روش‌های خلاقانه، مبتکرانه و به‌روز در عرصه تبلیغ دین به ویژه در فضاهای مجازی آشنا شود، تا بتواند اثرگذاری لازم را داشته باشد./935/پ203/ب1

ارسال نظرات