۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۵۶۸۹۹۵
مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان شمالی:

حضور ملبس روحانیان در جامعه از مصادیق امر به معروف است

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان شمالی گفت: اینکه فرد روحانی با لباس به‌جایی برود خود به‌نوعی امر به معروف و نهی از منکر است؛ زیرا حضور ملبس روحانیان در اماکن مختلف می‌تواند نقش بازدارنده داشته باشد.
حجت الاسلام محمد توسلی نژاد، مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد توسلی نژاد، مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در خراسان شمالی، امروز در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر که به‌منظور راه‌اندازی گروه‌های امر به معروف در مدارس علمیه خراسان شمالی در مرکز مدیریت حوزه علمیه استان برگزار شد، اظهار کرد: نقش و رسالت روحانیان در اجرای فرایض الهی امر به معروف و نهی از منکر بسیار مهم است.

وی افزود: اینکه فرد روحانی با لباس به‌جایی برود خود به‌نوعی امر به معروف و نهی از منکر است؛ زیرا حضور حوزویان با لباس روحانیت در اماکن مختلف می‌تواند نقش بازدارنده داشته و خود سبب رعایت معروفات و دوری از منکرات شود.

حجت‌الاسلام توسلی نژاد با اشاره به خدمات حداقلی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به طلاب و روحانیان، اضافه کرد: زمانی به غیر از پرداخت شهریه، خدمت دیگری به طلاب ارائه نمی‌شد؛ اما الآن مرکز خدمات حوزه علمیه خدمات مختلفی از قبیل بیمه را هر چند به‌صورت حداقلی به طلاب ارائه می‌دهد و درنتیجه طلاب و روحانیان افزون بر رسالت ذاتی حوزوی، نسبت به هزینه‌هایی که برای تربیت آن‌ها صورت گرفته مسؤول و مدیون هستند و باید رسالت خود را به‌درستی انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل از طلاب توقع می‌رود که حتماً سراغ تبلیغ و ترویج آموزه‌های اسلامی رفته و تکلیف و وظیفه خود را در قبال نظام و جامعه اسلامی انجام دهند.

حجت‌الاسلام توسلی نژاد تصریح کرد: افزون بر وظایف معین و تعریف‌شده برای روحانیان و طلاب، باید حضور روحانیان در اماکن و مراکز مختلف پررنگ باشد و این قشر نسبت به اجرای امر به معروف و نهی از منکر برنامه‌ریزی داشته باشد./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات