۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۵۶۹۰۳۹
سردار روحانی:

موفقیت ما در جنگ نتیجه توجه رزمندگان به قرآن و اهل بیت بود

فرمانده ارشد سپاه پاسداران گفت: وقتی از رزمندگان دفاع مقدس دلیل توجه زیادشان به قران را جویا می شدم در پاسخ این نکته را تاکید می کردند که همه وجود ما و همه پیروزی های ما معجزه قرآن است.
سردار مهدی روحانی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران سردار مهدی روحانی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران سردار مهدی روحانی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران سردار مهدی روحانی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران سردار مهدی روحانی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، سردار مهدی روحانی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران امشب در مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت استان همدان که در سالن همایش های دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد رزمندگان دفاع مقدس را فرزندان نسل آفتاب نامید و گفت: وظیفه همه ما است که در این مجالس از امام خمینی و بسیجیان ایشان یاد کنیم.

وی به تلاش سپاه همدان در زمان جنگ اشاره کرد و افزود: اسفند  سال 1359 پنج گروه از استان همدان در سر پل ذهاب برای آزاد سازی ارتفاعات قراویز که در دست نیروهای عراقی بود حاضر شدند.

سردار روحانی افزود: اولین گروه به فرماندهی سردار شهید حسین همدانی بود که توانستند با مجاهدت ها و پایمردی همه نیروهای سپاه منطقه را آزاد کنند.

وی خاطر نشان کرد: این در حالی بود که عراق مشغول ساخت استحکاماتی بود که از تمام دنیا او را حمایت می کردند و اما ما نه با الفبای جنگ آشنا بودیم و نه تجهیزات اولیه مورد نیاز داشتیم.

فرمانده ارشد سپاه پاسداران رمز پیروزی نیروهای ایرانی در اعتقادات مذهبی آنها دانست و گفت: اعتقادات نیروهای ایرانی به اندازه ای بود که توجه به قرآن لحظه ای فراموش نمی شد و آن قسمتی که حفظ بودند می خوانند و ما بقی آن را به کمک نور مهتاب قرائت می کردند.

وی تصریح کرد: وقتی بنده از این عزیزان دلیل توجه زیادشان به قرآن را جویا می شدم در پاسخ این نکته را تاکید می کردند که همه وجود ما وهمه پیروزی های ما معجزه قران است.

سردار روحانی به زمان مجروح شدن سردار سلگی اشاره کرد و گفت: سردار سلگی با وجود جراحت های فراوان به دلیل علاقه زیاد به حضرت امام خمینی از بنده خواست تا به سمت ماشینی که در آن تصاویر امام وجود داشت برود وتصاویر را برای دیگر رزمنده ها بیاورد.

وی ادامه داد: در راه به دلیل آنکه به کلید ماشین تسبیح متصل بود سردار سلگی که سرگرم ذکر گفتن بود فراموش کرد کلید ماشین را از جانماز داخل سنگر بیاورد و این باعث شد در زمان حمله عراقی ها نتوانیم از محل بمباران دشمن فرار کنیم و متاسفانه در آن جا ایشان هر دو پای خود را از دست دادند.

فرمانده ارشد سپاه پاسداران امنیت را نعمتی با ارزش عنوان کرد و گفت: مجاهدانی که امروز در کنار حضرت امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب هستند ادامه دهنده راه آن عزیزانی هستند که با جان و دل در سال های جنگ از اسلام دفاع کردند.

وی افزود: نیروهای ما همه از جوانانی بودند با جنگ آشنا نبودند اما به واسطه معجزه قرآن و وحدتی که در سایه قرآن به وجود آمده بود فرزندان امام خمینی همه یک دل برای نابودی دشمن هم قسم شده بودند.

سردار روحانی در پایان تاکید کرد: راه ما در این چهل سال یکی بوده است و امروز با امامت نایب بر حق امام زمان حضرت آیت الله امام خامنه ای توانسته ایم از تمام امتحانات سر بلند بیرون بیاییم./979/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات