۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۵۶۹۱۱۱
حجت الاسلام سعیدیان:

تنها راه مقابله با شبهه افکنی وهابیت، شناخت دین است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه تخریب بقیع سند مظلومیت شیعه است، گفت: تنها راه مقابله با شبهات و فتنه‌های وهابیت شناخت دین است.
سعیدیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سعیدیان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد جامع غدیر با استناد به آیات الهی، گفت: قرآن کریم می‌فرماید: عده‌ای هستند که اراده کردند نور خداوند را خاموش کنند؛ مهمترین هدف شیطان بعد از رانده شدن از درگاه الهی همین مهم است.

وی افزود: این دشمنی شیطان در دوره بعثت پیامبراکرم(ص) به اوج خودش می‌رسد و شیعیان متحمل سختی‌های فراوانی می‌شوند.

حجت الاسلام سعیدیان خانه نشینی امیرمومنان علی(ع) را یکی از آن سختی‌ها بیان کرد و اظهار داشت: بعد از پیامبراکرم(ص) کسی جز حضرت علی(ع) لیاقت جانشینی ایشان را نداشت یکی از علمای بزرگ مسیحی می‌گوید: علی نسخه‌ای بی بدیل بود که جلد دومی نداشت؛ متاسفانه بعد از رحلت رسول خدا(ص) برخی این نسخه بی بدبیل را کنار گذاشتند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: ابن ابی الحدید زمانی که از 25 فضائل امیرمومنان علی(ع) در کتابش نام می‌برد می‌گوید این تعداد خوشه‌ای از فضائل بی کران علی(ع) است؛ دشمنان حضرت بارها زبان به ستودن شخصیت علمی، عملی، اخلاقی و رفتاری امام علی(ع) می‌گشودند.

وی با استناد به کلام پیامبراکرم(ص) که فرمودند: در آسمان و زمین کسی محبوب‌تر از علی وجود ندارد، گفت: بعد از رحلت رسول خدا(ص) مردم حضرت امیر را به جایی رساندند که ایشان در محضر خداوند می‌فرمودند: بارالها؛ مردم از علی خسته هستند و من نیز از آنان خسته‌ام جان مرا بستان؛ امامان معصوم(ع) در غربت و مظلومیت کامل تلاش کردند تا اسلام باقی بماند.

حجت الاسلام سعیدیان با اشاره به اینکه تبلیغ تشیع در دوران امامت امام رضا(ع) بهتر از سایر دوران‌ها بود، گفت: استوار ماندن جامعه تشیع در مواجهه با سختی‌ها و دشواری‌‌هایی که بر او گذشت همه و همه عنایت و لطف الهی است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به تخریب قبور بقی به دست وهابیت ملعون، عنوان کرد: تخریب قبور بقاع متبرکه قبرستان بقیع جلوه‌ای از دشمنی آنان با اهل بیت(ع) بود، وهابیت به تصور اینکه با این اقدام خصمانه می‌توانند نام اهل بیت(ع) را نابود کنند برعکس توجه مسلمانان را به این بزرگان را جلب کردند تا مسلمانان بیشتر اهل بیت(ع) را بشناسند.

وی افزود: اگر همین وهابیت فرصت پیدا کنند گنبد و بارگاه پیامبر(ص) را هم ویران می‌کردند اینان قائل به جسم بودن خداوند دارند درحالی که هیچ یک از مسلمانان به این امر اعتقاد ندارند.

حجت الاسلام سعیدیان با بیان اینکه تحصیل عقاید شیعه براساس استدلال و معرفت مهمترین وظیفه شیعیان در این دوران است، گفت: امروز وهابیت قصد تخریب عقاید تشیع را دارد از این رو برای مقابله با این اقدام لازم است انسان دین را بشناسد./813/پ203/ب1

ارسال نظرات