۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۵۶۹۱۸۳
معاون قضایی رییس دادگستری شهرستان قم:

تقویت حس اعتماد عمومی به سیستم قضایی هدف اصلی دادگستری است

نادیان گفت: اعتماد بزرگ‌ترین سرمایه نظام جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌آید، از این رو هدف اصلی دادگستری تقویت حس اعتماد عمومی به سیستم قضایی است.
محمد علی نادیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدعلی نادیان، معاون قضایی رییس دادگستری شهرستان قم، امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که در سالن جلسات دادگستری کل استان قم برگزار شد، با قرائت روایتی، بیان داشت: امام حسین(ع) می‌فرماید؛ حاجت مردم نسبت به شما نعمتی از سوی خداوند متعال است که باید آن را غنیمت بشمارید.

وی افزود: مسؤولان قوه قضائیه افتخار دارند که خدمتگزار آحاد مردم جامعه هستند. بنابراین تا جایی که قانون اجازه دهد، تلاش خواهیم کرد نیاز‌ها و حوائج مردم را در سیستم قضایی برآورده خواهیم ساخت.  

نادیان با اشاره به تشکیلات قضایی دادگستری استان قم، اظهار داشت: دادگاه حقوقی با 20 شعبه فعال در استان قم یکی از واحدهایی است که زیر نظر ریاست کل دادگستری شهرستان قم به پروندههای حقوقی مراجعین و دادخواستهایی که در صلاحت این دادگاه است، رسیدگی میکند.

وی ادامه داد: محاکم کیفری دو، نیز با 16 شعبه فعال بر اساس مجوزی که قانون داده است، برحسب درجهبندی مجازاتها در ماده 19 مجازاتهای اسلامی به جرائم رسیدگی میکند.

معاون قضایی رییس دادگستری شهرستان قم اضافه کرد: دادگاههای انقلاب در استان قم 3 شعبه فعال دارد و دادگاههای خانواده نیز با 11 شعبه فعال به امور و اختلافات خانوادگی رسیدگی میکند.

وی با اشاره به این که حوزههای قضایی بخش نیز از تشکیلات قضایی دادگستری استان قم به شمار میآیند، ابراز داشت: در استان قم سه حوزه قضایی با عنوان بخش خلجستان با 2 شعبه فعال، بخش کهک با 3 شعبه فعال و بخش جعفریه با 2 شعبه فعال در خدمت مراجعین به سیستم قضایی هستند.

نادیان خاطرنشان کرد: پنج شعبه فعال در دادگاه عمومی به عنوان اجرای احکام حقوقی فعال هستند و اداره تسویه امور ورشکستگی با یک شعبه فعال به پرونده‌های ورشکستگی رسیدگی می‌کند.

وی تصریح کرد: اعتماد بزرگ‌ترین سرمایه نظام جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌آید، از این رو هدف اصلی دادگستری تقویت حس اعتماد عمومی به سیستم قضایی است./878/پ202/ب1

ارسال نظرات