۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۵۶۹۱۹۱
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور:

جامعه بیش از هر زمانی نیازمند وفاق و همگرایی است

موالی‌زاده گفت: جامعه بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت، انسجام، همگرایی، همدلی و اتحاد است، این امر در سایه توجه و عمل به تعالیم اسلام، قرآن و فرهنگ اهل بیت(ع) محقق خواهد شد.
موالی زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سیدمحمدرضا موالی‌زاده، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور امروز در جلسه کارگروه توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که آینده پژوهی در حوزه فرهنگ اهمیت بسیاری دارد، اظهار داشت: کشورهای پیشرفته نگاه جدی تری به این موضوع دارند.

وی خاطرنشان کرد: بحث آینده پژوهی به قدری حائز اهمیت است که برای این منظور در دانشگاه سازمان ملل که بحث هزاره سوم را مطرح کرده اند، اتاق فکر منسجمی با حضور متفکرین و کارشناسان برتر برای بر نامه ریزی های آینده دور و نزدیک تشکیل داده اند.

موالی‌زاده با تأکید بر این‌که رویه شورای فرهنگ عمومی کشور نیز باید بر این اساس استوار باشد، تصریح کرد: نقطه فکری ما اساساً نباید به مباحث تئوری صرف بپردازد، از سوی دیگر در جریان اجرائیات نیز نباید دچار عمل‌زدگی شویم، مصوبات شورا در مرز بین توصیه و قانون است و تکالیفی را در اختیار دستگاه های متولی قرار می دهد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ادامه داد: فرهنگ خردورزی، استدلال گرایی، فرهنگ پرهیز از قضاوت های شتابزده، حقوق شهروندی و فرهنگ گفتگو و تعاملات اجتماعی از جمله سر فصل هایی است که در دستور کار دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور است که به تدریج مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

وی در ادامه بر اهمیت مدیریت زمان در اصول مدیریتی تأکید کرد و گفت: مدیریت زمان اهمیتی مضاعف در مسیر رشد و توسعه پایدار دارد، در واقع فرایند طراحی به‌کارگیری کنترل آگاهانه بر روی زمانی است که صرف فعالیت های مشخص به خصوص با هدف افزایش اثر بخشی و کارایی انجام می‌شود.

موالی‌زاده با بیان اینکه با مدیریت زمان، برنامه‌ریزی و پایش و پیامدهای واقع بینانه تری حاصل می‌شود، افزود: آماده‌سازی برای برنامه‌ریزی آگاهانه، سامان بخشیدن به افکار و فعالیت‌ها و متمرکز ساختن توجه فرد به اولویت ها از دیگر پیامدهای موثر مدیرت زمان است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که جامعه بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت، انسجام، همگرایی، همدلی و اتحاد است، اظهار داشت: این امر در سایه توجه و عمل به تعالیم اسلام، قرآن و فرهنگ اهل بیت(ع) محقق خواهد شد./935/پ203/ب1

ارسال نظرات