۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۵۶۹۲۰۹
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز:

FATF راه نفوذ اقتصادی دشمن را باز می کند

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز گفت: مهم‌ترین پیامد منفی پیوستن به FATF آن است که جمهوری اسلامی ایران استقلال خود را در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی مربوط به انقلاب، از دست خواهد داد.
حجت الاسلام و المسلمین دیرباز

حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز، نماینده مردم استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به مخاطرات پیوستن جمهوری اسلامی ایران به FATF، بیان داشت: همان طور که دشمنان به بهانه جهانی شدن تلاش میکنند در عرصه فرهنگی نفوذ کنند، پیوستن به کنوانسیون FATF نیز میتواند موجب نفوذ دشمن در عرصه اقتصادی کشور شود.

وی افزود: متأسفانه دشمنان جمهوری اسلامی ایران توسط FATF به بهانه شفافیت و مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم به راحتی خواهند توانست به اطلاعات و دادههای مالی کشور دسترسی داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دیرباز با ابراز نگرانی از تصمیمگیریهای اشتباه در رابطه با FATF، اظهار داشت: امیدواریم مسؤولان ذیربط در تصمیمگیریهای خود درباره تصویب یا عدمتصویب لایحه FATF اشتباه نکنند.

وی با تأکید بر این که غفلت مسؤولان امر در زمینه FATF نفوذ منطقهای ایران را به خطر میاندازد، ابراز داشت: مهمترین پیامد منفی پیوستن به FATF آن است که جمهوری اسلامی ایران استقلال خود را در تصمیمگیریهای اقتصادی مربوط به انقلاب، از دست خواهد داد.

نماینده مردم استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: نباید فریب ظواهر دستورالعملهای چهلگانه کنوانسیون FATF را بخوریم. استکبار جهانی برای رسیدن به خواسته‌‌های خود، همچون مسأله برجام همواره از واژههای عامه پسندی بهره میگیرد اما در ادامه تفسیر متفاوتی از واژههای موجود در قراردادها ارائه کرده و در عمل ضربه خود را به طرف مقابل میزند.

وی با بیان این که تصویب لایحه FATF  از سوی مجلس شورای اسلامی به صلاح جامعه اسلامی ایران نیست، عنوان کرد: اگر افرادی در داخل کشور علیرغم آگاهی نسبت به مخاطرات پیوستن به این کنوانسیون، تلاش میکنند جمهوری اسلامی ایران وارد FATF شود، خیانت آشکاری در حق ملت شریف ایران مرتکب میشوند./878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات