۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۵۶۹۲۴۱
نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی:

دولت باید راهکارها را از صاحب‌نظران بگیرد

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه دولت باید راهکارها را از صاحب‌نظران بگیرد، گفت: حفظ ایمان بسیاری از مردم به این است که زندگی روزمره آن‌ها درست شود؛ دولت باید کمک کند و علم با صنعت و اقتصاد به کار بسته شود و جامعه را نجات دهد.
عبادی

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند صبح امروز در دیدار با مسؤولان سازمان بسیج اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های بیرجند، اظهار داشت: دو کلمه "استاد" و "بسیجی" به معنای علم و ایمان و دین و دانش است.

وی گفت: آن جامعه‌ای بهره می‌برد که از این دو کلمه برخوردار باشد و اگر دین بدون دانش و دانش بدون دین بماند به جان انسان‌ها آتش می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه دین بدون ایمان سر از خرافه و دانش بدون ایمان نیز سر از سرکشی و طغیان درمی‌آورد، افزود: حدود 60 سال پیش در تبلیغات ضددینی در یک سیستم حساب شده اما باطل مطلبی می‌گفتند که آن مطلب واقعیت نداشته است زیرا تبلیغات برای سیستم غربی بوده و برای مردم و به‌ویژه طبقه ضعیف جامعه از انقلاب فرانسه الگو می‌تراشیدند و می‌گفتند علم جایگزین دین شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: اصولاً علم جایگاهی دارد و کار آن نیز جزءبینی و دقت مبتنی بر فرضیه و آزمون است اما نه می‌تواند در محدودیتی که دارد جهان‌شناس باشد و نه می‌تواند آرمان‌شناس باشد؛ جواب عملی آن هم دکتر مصطفی چمران است.

وی گفت: دکتر چمران دانشمندی کم‌نظیر و دقیق بود و اگر اهل کار، رفاه و پول بود همه چیز برایش فراهم بود اما ایمان، آرمان‌ساز است و ایمان موجب شد این دانشمند کم‌نظیر در کوه‌های لبنان و صحرای تفتیده خوزستان ببینید.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: ایمان دارای یک زیبایی و زیبابخشی است که به هر چه برسد آن را زیبا می‌کند و این ادعا نیست بلکه در صحنه میدانی اینگونه است و ایمان می‌تواند فقر را به مرحله افتخار برساند؛ فقر خوب نیست اما اگر نور ایمان بیاید فقر را زیبا می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار کرد: انسان توانمند و ثروتمند خطرناک است و مانند قارون می‌شود اما اگر همان ثروت و مال همراه با نور ایمان باشد مانند مال حضرت خدیجه کبری(س) زیبا می‌شود.

وی افزود: علم جایگاه خودش را دارد اما زیبایی علم به ایمان است زیرا ایمان به علم جهت می‌دهد و بدون ایمان، علم یک عنصر سرکش است و امروز علم بدون ایمان دنیا را به جهنم تبدیل کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌‎‌جنوبی گفت: علم به خودی خود یک زهر و مرکب سرکش است اما ایمان به علم زیبایی می‌دهد و حتی جهل هم با نور ایمان زیبا می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه هیچ چیزی جایگزین ایمان نمی‌شود، عنوان کرد: استادهای بسیجی باید راه دکتر چمران را بروند و استادان بسیجی فرماندهان جبهه جنگ نرم هستند.

وی خطاب به مسؤولان سازمان بسیج اساتید استان، بیان کرد: زیرمجموعه، جوانان و فرهنگ خود را حفاظت و با تمام وجود دفاع کنید زیرا در معرض باطل قرار دارید.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌‎جنوبی گفت: امروز دشمنان در میانمار، یمن، فلسطین و حتی در کشورهای خود نیز مردم را قتل‌عام می‌کنند و شهرها را ویران کرده‌اند و مانند حیوان، بچه‌ها را در قفس قرار می‌دهند لذا باید در مقابل آن‌ها محکم ایستادگی کنید تا پیروز شوید.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: ما در کشور 17 هزار شهید ترور را تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کردیم و شهید چمران‌ها و شهید مطهری‌ها را دادیم و باید مقاومت کنیم و جلوی پیشروی چنگیز زمان را بگیریم.

وی با بیان اینکه ایمان مهم‌ترین سرمایه هر انسانی است لذا این سرمایه را حفظ کنید، اذعان داشت: برای مشکلات روزمره دولت باید به دنبال دانشگاه و دانشمند برود نه اینکه دانشمند در سالن دولت منتظر بماند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه دولت باید راهکارها را از صاحب‌نظران بگیرد، گفت: حفظ ایمان بسیاری از مردم به این است که زندگی روزمره آن‌ها درست شود؛ دولت باید کمک کند و علم با صنعت و اقتصاد به کار بسته شود و جامعه را نجات دهد./۸۸۰/د103/ب1

منبع: فارس

ارسال نظرات