۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۵۶۹۲۶۶
در دیدار رييس اداره تبليغات اسلامي كاشان با آیت الله نمازی تشریح شد؛

گزارشی از فعالیت های اداره تبلیغات اسلامی کاشان

رييس اداره تبليغات اسلامي كاشان، احداث و تكميل خانه هاي عالم را نيازمند تخصيص اعتبارات دانست و ابراز اميدواري كرد در تخيصص اعتبارات به اداره تبليغات اسلامي عدالت رعايت شود.
حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني ظهر امروز در ديدار با نماينده ولي فقيه در كاشان، با تبريك يكم تيرماه سالروز تأسيس سازمان تبليغات اسلامي و روز تبليغ و اطلاع رساني، گزارشي از فعاليت هاي تبليغي در سال گذشته را ارائه كرد و گفت: سال گذشته 400 نفر به شهرها و بخش هاي شهرستان كاشان و استان هاي همجوار اعزام شدند.

وي با اشاره به احداث 34 خانه عالم در بخش ها و روستاهاي تابعه شهرستان كاشان افزود: 16 روحاني مستقر در بخش ها و روستاهاي تابعه كار تبليغ دين را بر عهده دارند.

رييس اداره تبليغات اسلامي شهرستان كاشان برگزاري گفتمان هاي ديني در مدارس و مراكز آموزشي شهرستان، اجراي پنج دوره آموزشي فرقه هاي نوظهور براي هيئات مذهبي و مداحان و معلمان آموزش و پرورش، برگزاري 10 همايش در شهرستان و شهرهاي تابعه كاشان و برگزاري 50 محفل قرآني از سوي مؤسسات قرآني را از جمله برنامه اي سازمان در سال گذشته اعلام كرد.

وي از تربيت حدود يكهزار حافظ قرآني در كاشان خبر داد و افزود: برگزاري آزمون بزرگ حفاظ قرآني در كاشان، توزيع سه هزار جلد قرآن يا كمك خيرين، برگزاري نزديك به يكهزار جلسه قرآني در مساجد و حسينيه و تكايا، برگزاري 10 دوره آموزشي ويژه مداحان و هيئات مذهبي، توزيع بيش از يكهزار جلد كتاب و اعزام مبلغ از ديگر برنامه هاي سازمان تبليغات اسلامي در كاشان است.

حجت الاسلام حسيني همچنين از كسب مقام نخست دبيرستان علوم و معارف اسلامي صدرا كاشان خبر داد و يادآور شد: دبيرستان صدرا كاشان دو مقام نخست استاني و كشوري را كسب كرد.

وي در ادامه از ثبت اطلاعات مداحان و روساي هيئات مذهبي كاشان در سامانه طوبي خبر داد و افزود: تا كنون 230 نفر از  مداحان و بيش از 90 هيات مذهبي شهرستان كاشان در سامانه طوبي ساماندهي شدند و داراي كد كشوري هستند.

رييس اداره تبليغات اسلامي كاشان همچنين از اجراي طرح سطح بندي مداحان كاشان خبرداد و يادآور شد: مداحان شهرستان كاشان در موضوعات تاريخ دين و عقائد ديني سطح بندي مي شوند.

حجت الاسلام حسيني در ادامه احداث و تكميل خانه هاي عالم را نيازمند تخصيص اعتبارات دانست و ابراز اميدواري كرد در تخصیص اعتبارات به اداره تبليغات اسلامي عدالت رعايت شود./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات