۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۵۶۹۳۰۱
نویسنده کتاب خاطرات حجت الاسلام والمسلمین حسنی:

کتاب خاطرات حجت الاسلام حسنی فضای مسموم علیه این روحانی را تغییر داد

نویسنده کتاب خاطرات حجت الاسلام والمسلمین حسنی گفت: انتشار کتاب خاطرات مرحوم حسنی فضای مسموم و تند آن روزها نسبت به این عالم مجاهد را تغییر داد.
حجت الاسلام اباذری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام اباذری در ششمین محفل خاطره گویی که در آستانه چهلمین روز درگذشت حجت الاسلام والمسلمین حسنی با حضور بیت آن مرحوم و جمعی از مسؤولان و مردم در تالار مهدیه ارومیه برگزار شد، گفت: شخصیت این عالم مجاهد و نستوه ناگفتنی های زیادی دارد که باید مورد واکاوی قرار گرفته و ثبت شود.

وی افزود: در سال ۱۳۸۲ که فضای عجیبی علیه حاج آقا حسنی بود، برای تدوین کتاب خاطرات حجت الاسلام والمسلمین حسنی از مرکز اسناد انقلاب اسلامی تاییدیه صادر شد اما به علت بعد مسافت و همچنین فضای حاکم، هیچ یک از محققان حاضر به تحقیق و تدوین کتاب نشدند که همین امر سبب ایجاد انگیزه مضاعف در بنده برای تدوین کتاب این عالم بزرگوار شد.

حجت الاسلام اباذری افزود: کتاب خاطرات حجت الاسلام والمسلمین حسنی حاصل ۳۳ ساعت در قالب ۲۶ جلسه است که به صورت فشرده و جدی انجام گرفت، البته پیاده کردن مصاحبه ها و بازخوانی مطالب یکسال زمان برد.

به گفته حجت الاسلام اباذری، کتاب خاطرات حجت الاسلام والمسلمین حسنی نخستین کتاب مرکز اسناد انقلاب اسلامی است که به علت استقبال در نخستین سال، تجدید چاپ شده است.

وی تصریح کرد: انتشار کتاب خاطرات مرحوم حسنی فضای مسموم و تند آن روزها نسبت به این عالم مجاهد را تغیبر داد تا جایی که از اقصی نقاط با من تماس می گرفتند و قدردانی می کردند، حتی حجت الاسلام والمسلمین حسنی می گفت که بسیاری با ایشان تماس گرفته و حلالیت می خواستند.

حجت الاسلام اباذری خاطرنشان کرد: اقای حسنی از جمله شخصیت هایی بود که هرچقدر انسان به ایشان نزدیکتر می شد شیفته و دلبسته تر می شد چراکه شخصیت این بزرگ مرد، کاذب و ساختگی نبود بلکه مستقل، ریشه دار و عمقی بود و به هر آنچه که می رسید موضع گیری می کرد.

این محقق و نویسنده در پایان گفت: حجت الاسلام والمسلمین حسنی شخصیت بزرگ دینی، سیاسی و انقلابی بودند که باید مراکز علمی ابعاد شخصیتی  ایشان را به عنوان پایان نامه دانشگاهی و حوزوی مطرح کنند./936/پ203/ب1

ارسال نظرات