۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۵۶۹۳۳۴
آیت الله حیدری مطرح کرد؛

زیر سؤال بردن اصالت اسلام با نابودی آثار صدر اسلام

آیت الله حیدری یکی از وظایف مؤسسات و نهادهای فرهنگی را روشنگری در باب ماهیت وهابیت برشمرد و گفت: نقشه استعمار آن است که از طریق تخریب اماکن تاریخی اسلام، اصالت دین مبین اسلام را زیر سؤال ببرد.
آیت‌الله محسن حیدری آل‌کثیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در دیدار با کارکنان معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز، با اشاره به سالروز تخریب قبور ائمه اطهار در بقیع به تاریخچه حاکمیت آل سعود بر سرزمین حجاج و گسترش تفکر وهابیت اشاره کرد و گفت: انگلستان در قدرت گیری آل سعود و تشکیل فرقه وهابیت نقش عمده ای دارد و تخریب قبور و بارگاه مسلمانان را در اولویت کاری وهابیت قرار داد تا اصلیت و نشانه های اسلام را از بین ببرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ساخت بارگاه و ضریح از دید اسلام منعی ندارد، اظهار داشت: نقشه استعمار آن است که از طریق تخریب اماکن تاریخی اسلام، اصالت دین مبین اسلام را زیر سؤال ببرد چرا که در غرب برای زیرسؤال بردن مسیحیت، وجود حضرت عیسی مسیح تشکیک واقع شده و یک افسانه پنداشته می شود که نتایج آن امروزه قابل مشاهده است.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: غرب تلاش دارد تا با نابودی نمادها و بارگاه های صدراسلام از طریق وهابیت، اصل آن را زیرسؤال برده و به ترویج افکار وهابیت و تحریف اسلام واقعی بپردازد و از سوی دیگر وهابیت فرمانبر و مجری سیاست های انگلیس است همانطور که خوارج ناآگاهانه مجری سیاست های معاویه بود.

آیت الله حیدری افزود: وهابیت کشتن همه انسان ها جز یهودی و اسرائیلی را در دستور کار قرار داده و این خود گویای ارتباط بین آن دو است.

وی هدف از اهتمام به وهابیت را ترویج افکار انحرافی عنوان کرد و گفت: القاعده و تکفیری ها با یهود دست داشته و به دنبال تفرقه جهان اسلام هستند، اسلام به تکفیر و وهابیت گرفتار شده و در پی ارائه چهره خشن از اسلام، به جان هم انداختن مسلمانان و ایجاد حاشیه امن برای یهود و رژیم صهیونیستی هستند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری یکی از وظایف مؤسسات و نهادهای فرهنگی را روشنگری در باب ماهیت وهابیت برشمرد و افزود: حدیث «وصلو السیوف بالخطا» از امام علی(ع) گویای آن است که نباید کمی و نبود امکانات را بهانه ای برای شانه خالی کردن از کارها قلمداد کرد بلکه باید با تدبیر و اندیشه از حداقل داشته ها استفاده شود که در زمینه راه اندازی مواکب کریم اهل بیت شاهد چنین مسأله ای بودیم.

امام جمعه موقت اهواز به شوری آب در شهرهای آبادان و خرمشهر و صف کشیدن های مردم برای خرید آب اشاره کرد و گفت: خشک شدن نخیلات، ریزگردها، کمبود آب، احتمال تعطیلی نیشکر و قطعی برق ناشی از انتقال آب است که با جلوگیری از چنین انتقالی همه مشکلات استان حل خواهد شد.

آیت الله حیدری در پایان اظهار داشت: آقایان مرکز نشین به فکر حل مشکلات مردم نیستند بلکه تنها پیگیر مشکلات استان متبوعه هستند و گرانی های اخیر شاهدی بر این مدعا است./9456/پ203/ب1

ارسال نظرات