۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۵۶۹۴۲۴
رییس سازمان اوقاف مطرح کرد؛

ضرورت بهره گیری از ظرفیت وقف برای اشتغال زایی

حجت الاسلام والمسلمین محمدی از وقف به عنوان ظرفیتی مناسب برای رفع مشکلات اجتماعی جامعه یاد کرد و گفت: همچنین این سنت حسنه الهی پشتوانه مناسبی برای کمک به مسائل درمانی کشور نیز مورد توجه است.
هم اندیشی نخبگان تبلیغی کشور هم اندیشی نخبگان تبلیغی کشور هم اندیشی نخبگان تبلیغی کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور امروز در نشست هم‌اندیشی نخبگان تبلیغی در ساری به اهمیت مسأله وقف در جامعه اشاره کرد و با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر توسعه فرهنگ وقف در جامعه تأکید دارند، گفت: تأکید مقام معظم رهبری به توجه جدی نسبت به بعد فرهنگی و دینی وقف است.

وی با اشاره به هجمه های سنگین دشمنان علیه وقف بر ضرورت تبلیغ و ترویج این سنت حسنه در جامعه تأکید کرد و افزود: در برابر این هجمه های دشمنان علیه وقف باید تلاش ها برای تبلیغ و تبیین این سنت دینی بیشتر شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی نقش مبلغان دینی در ترویج مسأله وقف را با اهمیت توصیف کرد و با بیان این که مبلغان می توانند نقش محوری در این راستا داشته باشند، گفت: متأسفانه در رژیم سابق تلاش های بسیاری برای از بین بردن وقف صورت گرفت.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف از وقف به عنوان پشتوانه مهم اقتصادی اسلام یاد کرد و با بیان این که طرح اصلاحات اراضی طاغوت با هدف از بین بردن موقوفات اجرا شد، افزود: خوشبختانه پیروزی انقلاب اسلامی و فتوای تاریخی امام خمینی(ره) موجب احیای موقوفات شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با تأکید بر این که باید از ظرفیت و عواید موقوفات در تقویت برنامه های دینی و فرهنگی استفاده کرد، بیان داشت: موقوفات می توانند بهترین ظرفیت برای تقویت مبانی دینی و فرهنگی جامعه باشند.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید براین که باید در کنار برنامه های دیگر درآمد حاصل از موقوفات برای توسعه وقف هزینه شود، خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت های موجود به منظور تقویت فرهنگ وقف در جامعه اسلامی بهره گرفته شود.

وی به ظرفیت بالای تبلیغی، روحانیت در جهت ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف در جامعه اشاره کرد و گفت: مبلغان دینی بهترین قشر برای گسترش فرهنگ وقف در جامعه به شمار می روند و این رسالت الهی باید بیش از پیش مورد توجه مبلغان قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با بیان این که تبلیغ فرهنگ وقف باید به شیوه ای صحیح و هنرمندانه باشد، بیان داشت: وقف به عنوان بهترین پشتوانه دینی باید به عنوان یک کارویژه مورد توجه مبلغان دینی و روحانیت قرار گیرد.

وی با بیان این که در کشورهای دیگر از ظرفیت وقف برای اداره بسیاری از نهادهای علمی و آموزشی استفاده می شود، گفت: در حال حاضر ما نیز باید از این پتانسیل بالای دینی در جهت رفع مشکلات اقتصادی مراکز فرهنگی، علمی و آموزشی بهره گیریم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با بیان این که موضوع وقف باید صحیح برای مردم تببین و تعریف شود، خاطرنشان کرد: اگر شناخت و آگاهی از وقف و مسائل مربوط به آن در جامعه افزایش یابد به طور حتم شاهد گسترش فرهنگ این سنت الهی در جامعه دینی خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف در ادامه سخنان خود از وقف به عنوان ظرفیتی مناسب برای رفع مشکلات اجتماعی جامعه یاد کرد و گفت: همچنین این سنت حسنه الهی پشتوانه مناسبی برای کمک به مسائل درمانی کشور نیز مورد توجه است.

وی همچنین به مسأله بیکاری و اشتغال اشاره کرد و با بیان این که می توان از ظرفیت بالای وقف در جهت رفع بیکاری و ایجاد اشتغال در جامعه نیز استفاده کرد، افزود: از طرح هایی که موجب ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری در کشور می شود استقبال می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی در ادامه سخنان خود به دروغ پردازی و تبلیغات منفی شبکه های معاند علیه امامزادگان و بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت: نخبگان دینی و تبلیغی باید به طور جدی با این طراحی دشمن که در دستور کار آنها است مقابله کنند.

وی با بیان این که هدف دشمن کمرنگ کردن جایگاه معارف الهی و اهل بیت(ع) در میان مردم است، افزود: با توجه به نقش مهم امامزادگان در تقویت باورهای دینی و اعتقادی مردم، دشمنان تلاش می کنند با تبلیغات منفی هویت و اعتقادات دینی مردم را کمرنگ کنند./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات