۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۵۶۹۴۲۸
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان مطرح کرد؛

ضرورت جریان سازی تبلیغی برای گسترش فرهنگ وقف در جامعه

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با تأکید براین که مردم باید آثار و خدمات وقف را به خوبی در جامعه احساس کنند، گفت: باید متناسب با خدمات وقف در جامعه یک جریان سازی مناسب تبلیغی نیز مورد توجه قرار گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان امروز در دومین هم اندیشی نخبگان تبلیغی کشور در ساری بر ضرورت جریان سازی به منظور ترویج فرهنگ وقف در جامعه تأکید کرد و گفت: موضوع وقف به عنوان یک سنت حسنه دینی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید براین که مردم باید آثار و خدمات وقف را به خوبی در جامعه احساس کنند، افزود: باید متناسب با خدمات وقف در جامعه یک جریان سازی مناسب تبلیغی نیز مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در ادامه سخنان خود با بیان این که توجه و تکریم از واقفان خیر اندیش باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: باید افراد واقف در رسانه ها به مردم معرفی شوند و در این خصوص جریان سازی رسانه ای صورت گیرد.

این استاد حوزه و دانشگاه بر ضرورت اعتبار بخشی به مجموعه اوقاف تأکید کرد و با بیان این که وجهه مردمی اوقاف باید در جامعه حفظ شود، تصریح کرد: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت تقویت جایگاه موقوفات در جامعه استفاده شود.

وی با بیان این که مسأله وقف به عنوان یک سنت ارزشمند دینی بهترین ظرفیت برای رشد دینی و معنوی جامعه است، خاطرنشان کرد: وقف می تواند پشتوانه مناسبی برای دین و ارزش های الهی در جامعه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری، استاد حوزه و دانشگاه نیز در ادامه این نشست، امامزادگان و بقاع متبرکه را یک ظرفیت و پتانسیل بالای دینی و فرهنگی در جامعه اسلامی دانست و گفت: باید تمرکز برنامه های فرهنگی جامعه در این اماکن مذهبی باشد.

وی، امامزادگان و بقاع متبرکه را یک ظرفیت و پتانسیل بالقوه برای تقویت و گسترش مبانی دینی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا این اماکن مقدس و دینی، محور برنامه های فرهنگی قرار گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری بر ضرورت حضور مستمر خطبا و مبلغان دینی در امامزادگان و بقاع متبرکه تأکید کرد و گفت: این حضور مستمر می تواند بستری را برای رونق برنامه های فرهنگی در این اماکن دینی فراهم کند.

این استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت اطلاع رسانی دقیق پیرامون مباحث مربوط به وقف در جامعه تأکید کرد و افزود: باید شناخت مردم نسبت به موضوع وقف بیشتر شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که هنوز شناخت برخی مبلغان نسبت به موضوع وقف نیز کافی نیست، بیان داشت: باید این سطح شناخت مبلغان به عنوان کسانی که می خواهند همراه اوقاف باشند نیز بیشتر تقویت شود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با تأکید براین که هر می توانیم باید تمرکز برنامه های فرهنگی با حضور خطبا و مداحان را در امامزادگان بیشتر کنیم، افزود: امامزادگان و بقاع متبرکه بهترین پایگاه های ترویج و تبلیغ دین محسوب می شوند که باید از ظرفیت آنها بیشتر بهره گرفته شود.

این استاد حوزه و دانشگاه در بخش پایانی سخنان خود بر ضرورت ورود مسأله وقف به موضوعات اجتماعی نظیر ازدواج، اشتغال و همچنین آزادی زندانیان تأکید و گفت: با این گونه اقدامات بیشتر آثار و برکات وقف برای مردم بیشتر آشکار می شود./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات