۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۵۶۹۴۵۴
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

مجلس به کم کاری های تیم اقتصادی دولت رسیدگی کند

نماینده مجلس تأکید کرد: مجلس باید فعال‌تر و با انگیزه‌تر از پیش در پرسش‌گری ورود پیدا کند و با کار کارشناسی به نتیجه مطلوب برسد و اگر وزیری کم کاری کرده به طرح سؤال یا استیضاح بپردازد.
خالدی

محمد خالدی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره فرمایش رهبری مبنی بر اینکه قانونگذاری‌ها باید برای رفع مشکلات مردم به ویژه طبقه ضعیف جامعه باشد، گفت: روزی که خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدیم مسائل مهمی مطرح شد که یکی از آنان مساله قانون‌گذاری به نفع مردم مستضعف بود.

وی افزود: بسیاری از نمایندگان مجلس از مناطق محروم با مردمی حامی نظام هستند بنابراین از وضعیت اقتصادی فعلی ناراحت هستند و مسائل آنها را فراموش نمی‌کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: مجلس همواره تلاش داشته قوانینی را تصویب کند که به نفع قشر مستضعف باشد که پای نظام هستند؛ اما توصیه رهبر معظم انقلاب بر این است که باید حواس‌ها بیشتر جمع شده و قوانین بهتر و منظم‌تری گذاشته شود که توفیق اقتصادی کشورمان افزایش یابد بر همین اساس در راستای ارتقای اقتصادی کشور مجلس تلاش می‌کند که در تصویب قوانین دقت و توجه خود را به سمت و سوی رفع نیاز و مشکلات مردم ببرد.

خالدی درباره نقش مجلس در جلوگیری از فشار اقتصادی بر مردم،گفت: هر روز اجناس گران‌تر می‌شود و مردم نگران هستند چراکه فشار اقتصادی روی آنها است؛ مهمترین کاری که مجلس می‌تواند انجام دهد این است آن وزرایی که بیشترین ارتباط را با مساله گرانی دارند احضار کرده و از آنان توضیح بخواهد.

وی افزود: به عنوان مثال وزیر صنعت و معدن، وزیر اقتصاد، وزیر راه و مسکن را بیاورند و از آنان توضیح بخواهند، به فرض ماشینی که تمام قطعات آن در کشور تولید می‌شود چرا گران شده و قیمت آن را 10 تا 15 افزایش می‌دهند سپس در رسانه‌ها مصاحبه می کنند که ده درصد کم کردیم؛ این اقدامات دارای ایراد است؛ شاید بخشی از قطعات تا یک حدی گران شده باشد اما نه تا این حد که 15 میلیون افزایش قیمت داشته باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: مجلس باید فعال‌تر و با انگیزه‌تر از پیش در پرسش‌گری ورود پیدا کند و با کار کارشناسی به نتیجه مطلوب برسد؛ اگر وزیری کم کاری کرده به طرح سؤال یا استیضاح بپردازد و در قالب قانون سریع راه حل مشکلات را پیدا کند؛ امروز بیشتر فشار بر کشور ما از ناحیه استکبار یا تحریم نیست شاید 30 درصد آن به تحریم یا دشمنی استکبار مربوط باشد؛ مسائل و مشکلات ما بیشتر داخلی است./۸۱۳/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات