۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۵۶۹۵۸۵

آغاز دوره اختبار و تثبیت در حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی

برگزیدگان آزمون ورودی حوزه علمیه برادران استان آذربایجان‌شرقی برای پذیرش نهایی در مصاحبه حضوری اساتید برجسته حوزوی شرکت خواهند کرد.
دوره اختبار و تثبیت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، جلسه هماهنگی و توجیهی اساتید مصاحبه‌کننده ورودی‌های 98-97 حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی عصر امروز با هدف تلاش برای جذب طلاب مستعد و استعدادهای برتر در مرکز مدیریت حوزه علمیه استان برگزار شد.

حجت الاسلام اصلی نژاد، معاون حوزه علمیه استان آذربایجان‌شرقی در سخنانی مصاحبه حضوری از برگزیدگان آزمون کتبی را یکی از عوامل مؤثر در جذب و گزینش داوطلبان نخبه و مستعد در حوزه دانست و اظهار داشت: تلاش خواهد شد تا در سال جاری در جذب کیفی طلبه فدای کمیت نشویم.

وی با بیان این‌که دستورالعمل‌های ارسالی از حوزه علمیه قم برای شیوه برگزاری مصاحبه از برگزیدگان آزمون باید ملاک عمل قرار گیرد، خاطرنشان کرد: تلاش شود برخی ملاک‌ها و مبانی مرتبط با فرهنگ بومی و منطقه‌ای نیز در جذب داوطلبان تحصیل حوزه مورد توجه قرار گیرد.

همچنین حجت الاسلام سیدابوالفضل موسوی، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان در سخنانی با اشاره به مصوبات جلسات مدیران مراکز حوزوی برای جذب مناسب و گزینش طلاب در حوزه علمیه برادران، اظهار داشت: با توجه به این‌که طلاب پایه اول به صورت آزمایشی در ماه‌های نخست پذیرش می شوند، باید مدیران حوزوی نیز توجیه کامل نسبت به مسأله داشته باشند.

وی با بیان این‌که داوطلبان تحصیل در حوزه باید در مسائل علمی، اخلاقی و سلامت روان مورد ارزیابی قرار گیرند، گفت: از اساتید مصاحبه‌گر درخواست می کنیم تا مصاحبه‌شونده‌ها کاملاً توجیه شوند که پذیرش نهایی بعد از موفقیت در دوره تثبیت (آزمایشی) خواهد بود.

حجت الاسلام موسوی حضور تیم روانشناسی در مصاحبه را یکی از نقاط قوت گزینش امسال برشمرد و آمادگی مرکز خدمات را برای تسریع در سنجش سلامت طلاب جدیدالورود برای نهایی شدن نتیجه را اعلام کرد و گفت: همراهی مدیران حوزوی در اجرای این طرح مشترک مورد انتظار است./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات