۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۵۶۹۶۴۰
نماینده ولی فقیه در لرستان مطرح کرد؛

ضرورت حفظ و صیانت از موقوفات

نماینده ولی فقیه در لرستان بر ضرورت حفظ و صیانت از موقوفات موجود تأکید کرد و گفت: احیای موقوفات و ایجاد وقف های جدید مورد توجه قرار گیرد.
امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، ظهر امروز در مراسم معارفه مدیرکل جدید اوقاف لرستان که به میزبانی سالن جلسات کمیته امداد خرم آباد برگزار شد، گفت: در اسلام وقف دوراندیشی و آینده نگری برای تأمین منابع مالی برنامه های دینی است.

وی با بیان اینکه وقف در بین خمس، زکات، صدقه و انفاق جایگاه ویژه ای دارد، افزود: هیچکس نمی تواند کوچکترین تغییری در نیت واقف و درآمد وقف ایجاد کند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی به جایگاه والای وقف اشاره و عنوان کرد: وقف صدقه جاریه است و نگاه دین اسلام نگاه خوداتکایی و عدم نیاز به بیگانگان است و در این راستا وقف از جایگاه والایی برخوردار است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در طول تاریخ، منابع مالی برای ترویج و تبلیغ دین از حوزه وقف تأمین شده است، گفت: یک هزار و 400 سال موقوفات متعددی صورت گرفته و بهره برداری چندانی از این ظرفیت ها و سرمایه های الهی نشده است و در نظام جمهوری اسلامی مسأله وقف ساماندهی شده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تأکید بر ضرورت حفظ و صیانت از موقوفات خاطرنشان کرد: جلوگیری از تغییر و تبدیل آنها، توجه به نیت واقف، احیای موقوفات جدید باید مورد توجه مردم و مسؤولان قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در زمینه تبدیل بقاع به قطب فرهنگی اظهار داشت: دستگاه های فرهنگی در تبدیل بقاع به قطب فرهنگی باید پیش قدم شوند و از ظرفیت دستگاه های اجرایی نیز استفاده شود.

امام جمعه خرم آباد با تأکید بر هدایت نیت واقف به سمت نیاز جامعه و تشویق مردم در ایجاد وقف های جدید ادامه داد: بستر لازم برای واقفان و خیران فراهم شود.

قرآن و عترت مهم ترین سرمایه کشور اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان اینکه قرآن و عترت مهم ترین سرمایه کشور اسلامی است، تصریح کرد: با پیروی از عملکردهای دین برای محوریت قرآن و عترت در حوزه وقف باید تلاش کرد./9451/پ203/ب1

ارسال نظرات