۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۵۶۹۶۴۸
حجت الاسلام خاکباز خبر داد؛

وجود دو هزار و ۲۰۰ موقوفه در لرستان

مدیرکل سابق اوقاف لرستان با اشاره به وجود دو هزار و ۲۰۰ موقوفه در لرستان، گفت: از این تعداد ۳۲۰ موقوفه منفعتی است و براساس نیت واقف عمل می شود.
مدیرکل اوقاف لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام مرتضی خاکباز، مدیرکل سابق اوقاف لرستان، ظهر امروز در مراسم معارفه مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان گفت: در مدت مدیریت خویش 57 بقعه بازسازی، تعمیر و مرمت‌ شده است.

وی افزود: یکی از ابر پروژه‌های اوقاف لرستان ساخت امامزاده محمد بن حسن(ع) الیگودرز بود که راه دسترسی به آن فراهم شد.

حجت الاسلام خاکباز با بیان اینکه از سال 91 به بعد اولویت کار ما مدیریت و خدمت به 108 امامزاده بوده که از مجموع آن‌ها 10 امامزاده شاخص هستند، افزود: جاده دسترسی به امامزاده احمد(ع) پلدختر  که دو هزار و 500 متر از سطح دریا ارتفاع داشت، از دیگر پروژه های ما بود که جاده دسترسی ایجاد و آب شرب و برق آن نیز تأمین شده است.

وی با اشاره به وجود دو هزار و 200 موقوفه در لرستان خاطرنشان کرد: 320 موقوفه منفعتی است که در راستای احیای آن‌ها، 18 هزار هکتار موقوفه در الیگودرز احیا و فعال شد و در راستای کمک به فقرا هستند.

مدیرکل سابق اوقاف لرستان ساخت و ایجاد بیمارستان فوق تخصصی سرطان در شهرستان بروجرد را از دیگر پروژه ها عنوان کرد که با ورود به بخش خصوصی در راستای اجرای نیت واقف ایجاد شد و در دو ماه آینده به بهره‌ برداری می رسد.

حجت الاسلام خاکباز به بازسازی، تعمیر و نگه‌ داری بقاع متبرکه اشاره کرد و یاداور شد: سالانه یک هزار مبلغ به استان لرستان اعزام می‌شوند./9451/پ203/ب1

ارسال نظرات