۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۵۶۹۶۶۴
امام جمعه تبریز:

فرصت‌های فضای مجازی مغتنم شمرده شود

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: تهدیدهای فضای مجازی و تبدیل کردن آنها به فرصت های ارزشمند همواره مورد تأکید بوده است.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی و فضای مجازی تبریز با بیان این‌که تلاش امروز دشمنان تخریب افکار و اعتقادات دینی و انقلابی جوان ایرانی است، اظهار داشت: این توطئه شوم با کمک امپراطوری رسانه‌ای غرب پیگیری می‌شود.

وی با بیان این‌که اتخاذ استراتژی اصولی، واحد، هدفمند و اساسی برای مقابله با توطئه‌های رسانه‌ای و عقیدتی دشمنان نظام لازم و ضروری است، خاطرنشان کرد: این‌که فضای مجازی صرفا تهدید فرض شود، صحیح نیست، فرصت‌های ارزشمندی در فضای سایبری وجود دارد که باید مورد استفاده قرار گیرد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: تهدیدهای فضای مجازی و تبدیل کردن آنها به فرصت های ارزشمند همواره مورد تأکید بوده است، چنانکه رهبر انقلاب بارها بر اهتمام ویژه به سالم‌سازی و حفظ امنیت همه‌جانبه فضای مجازی کشور سفارش کرده‌اند و معتقدم با حفظ حریم خصوصی آحاد جامعه در فضای مجازی می توان توطئه های دشمنان را ناکام گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: باید از نفوذ و دست‌اندازی بیگانگان و تهاجم فرهنگی مقابله موثر داشته باشیم، این امر بدون سازماندهی نیروهای مؤمن، متعهد و متخصص در حوزه فضای مجازی و رسانه ممکن نخواهد بود، باید دانست که امروز فضای مجازی به فضای حقیقی زندگی بشریت تبدیل شده است.

وی در ادامه با تشریح تهدیدهای موجود در فضای مجازی گفت: ضریب نفوذ استفاده از فضای مجازی میان مردم ایران به ویژه جوانان به قدری بالاست که گاه دیگر رسانه‌های برخط و رسانه ملی نیز در جذب این میزان مخاطب عاجز می مانند، در چنین شرایطی اید آگاه بود و دانست که بمباران افکار و اندیشه جوان ایرانی از تهدیدهای فضای مجازی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی دورکردن جوانان از دین، بدبینی مردم نسبت به نظام و تلقین پیام یاس به جوانان را بخشی از تهدیدهای فضای مجازی دانست و افزود: رهبر انقلاب معتقدند این فضای مجازی امروز از فضای حقیقیِ زندگی ما چند برابر بزرگ‌تر شده که بعضی‌ها اصلاً در فضای مجازی تنفّس میکنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به این‌که مدیریت کلان، برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌های لازم و به‌هنگام در فضای مجازی اهمیتی دوچندان دارد، گفت: نظارت و رصد کارآمد و روزآمد در فضای مجازی چیزی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن عبور کرد، چراکه این فضا امروز بر مسائل مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، امنیتی و دفاعی کشور اثرگذار است./935/پ203/ب1

ارسال نظرات