۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۵۶۹۶۹۰
آيت الله نمازي:

مخاطب شناسی لازمه تبلیغ دین است

نماينده ولي فقيه در كاشان از تبليغ به عنوان جهاد اكبر در راه دين نام برد و گفت: مخاطب شناسي از سوي مبلغان در امر تبليغ حائز اهميت است.
آيت الله نمازي آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي صبح امروز در ديدار گروه تبليغي موعد كاشان، گفت: زماني جاذبه خطابه و منبر بيشتر خواهد شد كه موضوعاتي كه مبلغان براي مخاطبان خود مطرح مي كنند ساده و قابل درك و فهم براي همه باشد.

وي از تبليغ به عنوان جهاد اكبر در راه دين نام برد و بیان کرد: بسياري از مشكلاتي كه در راه تبليغ در گذشته وجود داشته است امروز وجود ندارد.

نماينده ولي فقيه در كاشان تبليغ را كاري كاملا تخصصي دانست و افزود: مخاطبان تبليغ سنين مختلف از خردسال تا نوجوان و جوان و بزرگسال و مرد و زن قرار دارند كه هريك از مخاطبان زبان خود و نيازهاي خود را مي طلبد كه مبلغان بايد مباحث را براي گروه هاي مختلف رعايت كنند.

آيت الله نمازي مخاطب شناسي از سوي مبلغان در امر تبليغ را حائز اهميت دانست و گفت: مبلغان بايد توجه داشته باشند موضوعاتي كه مورد نياز پسران است براي دختران نياز نيست مطرح كنند و موضوعاتي كه مورد نياز زنان است نياز نيست براي مردان مطرح كنند.

وي افزود: مبلغان در امر تبليغ از واژه هايي كه قابل فهم براي هر مخاطبي نيست نبايد استفاده كنند و يا استفاده از اصطلاحات حوزوي در امر تبليغ نمي تواند جوابگو باشد بلكه مبلغان بايد از واژه ها و كلمات ساده و قابل فهم براي همه گروه هاي سني در امر تبليغ استفاده كنند.

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: هنر مبلغ در اين است كه  مشكل ترين و پيچيده ترين موضوعات را به ساده ترین عبارت و در كوتاه ترين زمان به هر مخاطبي با هر ضريب هوشي تفهيم كند و موضوعاتي كه مطرح مي كند براي همه شفاف باشد.

در ابتداي اين ديدار نيز حجت الاسلام حامد عماد پور مسؤول گروه تبليغي موعد كاشان با ارائه گزارشي از عملكرد گروه تبليغي موعد كاشان ابراز کرد: اين گروه جزء نخستين گروه هايي است كه در دفتر تبليغات قم به ثبت رسيده است و حدود 4 سال است فعاليت رسمي خود را در شهرستان كاشان آغاز كرده است.

وي افزود: گروه تبليغي موعد كاشان تعدادي از طلاب بومي و فاضل انقلابي و متخصص و زبان داني هستند كه دغدغه فعاليت هاي فرهنگي در شهرستان كاشان را دارند و به آداب و فرهنگ و رسوم و نيازهاي كار تبليغي در شهرستان آشنا هستند كه قبل از اين به صورت فردي در امر تبليغ فعاليت داشتند و با تأسيس اين گروه جذب شدند.

حجت الاسلام عماد پور در ادامه به فعاليت تخصصي گروه تبليغي موعد كاشان اشاره كرد و گفت: سبك زندگي اسلامي و خانواده، تبليغ در مدارس، اعزام مبلغ به مراسم هاي  اعتكاف شهرستان و موكب هاي اربعين، استفاده از فضاهاي پارك ها و بوستان هاي شهرستان براي تبليغ از جمله فعاليت هاي اين گروه است.

وي همچنين برگزاري كارگاه هاي آموزشي براي طلاب و نسل جوان با موضوعات معارف مهدوديت، فرق و اديان و خطبه فدكيه را از ديگر برنامه هاي گروه تبلغي موعود كاشان اعلام كرد.

حجت الاسلام عماد پور، برگزاري كارگاه تخصصي عفاف و حجاب با استفاده از آيات و روايات، برگزاري كارگاه مهارت هاي خانواده، برگزاري كارگاه آموزشي تخصصي غدير ويژه كودكان و بزرگسالان و جشن معارف و معنوي غدير را از برنامه هاي آينده گروه تبليغي موعد كاشان به مناسبت ها و ايام پيش رو در سال جاري اعلام كرد./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات