۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۵۶۹۷۷۸
حجت الاسلام الهی‌راد خبر داد؛

حضور ۳ هزار طلبه و دانشجو در طرح ولایت سال ۹۷

حجت الاسلام الهی‌راد با اشاره به این که نزدیک به ۶۰ هزار نفر از آغاز فعالیت طرح ولایت تا به امروز فارغ‌التحصیلان شده‌اند، گفت: هم اکنون ۳ هزار طلبه و دانشجو در حال سپری کردن کارگاه‌های طرح ولایت هستند.
الهی راد

حجت الاسلام صفدر الهیراد، رییس مرکز آموزش اندیشههای بنیادین مؤسسه امام خمینی(ره) در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به برگزاری دورههای طرح ولایت، بیان داشت: طرح ولایت از سال 74 آغاز شده است که سال جاری بیست و سومین سال برگزاری این دوره به شمار میآید.  

وی با اشاره به تاریخچه برگزاری دورههای طرح ولایت، اظهار داشت: عدهای از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال 74، برای پیشگیری از انحراف جوانان انقلابی بر اثر هجمههای گسترده دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، محضر رهبر معظم انقلاب رسیده و طرحی به ایشان ارائه میکنند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب، بررسی طرح ارائه شده از سوی فرماندهان سپاه را به آیتالله یزدی موکول میکنند که در نهایت با هدایتهای آیتالله مصباح یزدی، دوره آموزش مبانی اندیشه اسلامی با عنوان طرح ولایت راهاندازی میشود.

رییس مرکز آموزش اندیشه‌های بنیادین مؤسسه امام خمینی(ره) ابراز داشت: این دوره در طول 23 سال گذشته برای دانشجویان، اساتید دانشگاه، نخبگان، معلمان و طلاب برگزار شده است تا در این طرح مبانی تفکر دینی شرکت کنندگان به نحو معقول و فلسفی تقویت میشود.

وی با بیان این که مبتکر طرح ولایت، آیتالله مصباح یزدی بودند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب همواره تأکید داشتند که از ویژگیهای مهم طرح ولایت مرجعیت فکری آیتالله مصباح یزدی است و به صورت مکتوب دستور دادند که در همه تصمیمگیریهای مربوط به طرح، نظرات آیتالله مصباح دقیقاً لحاظ گردد.

کسب بصیرت و تعمیق مبانی فکری از مهم‌ترین اهداف طرح ولایت به شمار میآیند

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) با اشاره به این که نزدیک به 60 هزار نفر از آغاز فعالیت طرح ولایت تا به امروز فارغ‌التحصیلان شده‌اند، گفت: هم اکنون 3 هزار طلبه و دانشجو در حال سپری کردن کارگاه‌های طرح ولایت هستند.

وی تعمیق مبانی فکری را یکی از مهمترین اهداف طرح ولایت معرفی، عنوان کرد: افرادی که در این طرح شرکت میکنند، از یک نظام فکری با دو ویژگی بنیادین بودن و مستحکم بودن برخوردار خواهد شد.

 حجت الاسلام الهی‌راد ادامه داد: مبانی اعتقادی به صورت نظامند، ارگانیک و به هم پیوسته در اختیار شرکتکنندگان این دوره قرار میگیرد تا دانشآموختگان از آموزشهای سطحی به دور مانده و از پایههای فکری حکومت اسلامی بهره بگیرند.

وی با بیان این که تعمیق باورها و اعتقادات و همچنین ارتقاء در عرصه اخلاقی و تربیتی از جمله ثمرات حضور در طرح ولایت است، اظهار داشت: با شکلگیری نظام فکری صحیح، باورها و اعتقادات افراد مستحکم شده و در نتیجه تربت اخلاقی مناسبی شکل میگیرد.

رییس مرکز آموزش اندیشه‌های بنیادین مؤسسه امام خمینی(ره) ابراز داشت: کسب بصیرت یکی دیگر از ویژگیهای طرح ولایت است. نظام فکری به وجود آمده در این دورهها به افراد کمک میکند تا در مواجهه با مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی قدرت تشخیص و تحلیل پیدا کرده و سخنان باطل و حق را تشخیص میدهند./878/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات