۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۵۶۹۹۸۷
حجت الاسلام والمسلمین میردامادی:

انسان باید هرلحظه آماده فرارسیدن مرگ باشد

امام جمعه موقت اصفهان گفت: انسان باید به گونه ای زندگی کند که هر لحظه آماده فرارسیدن مرگ باشد و حتی مشتاق به مرگ نیز باشد.
میردامادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی در سخنرانی شب گذشته که در مسجد الغفور خیابان سروش برگزار شد، گفت: بعد از اتمام دوران رجعت امامان معصوم(ع) روز فرا رسیدن قیامت است.

وی در تفسیر حکمت ۳۱۳ نهج البلاغه که امیرمؤمنان(ع) در آن می فرمایند، در قرآن اخبار پيشينيان و حوادث آينده و حكم و دستور مربوط به شما آمده است، افزود: در قرآن آنچه که بشر از گذشته و آینده نیاز دارد، آمده است، یکی از اخبار مهم آینده خبر از ظهور است؛ قطعاً قرار نیست تا پایان دنیا عده ای دیوانه و منافق بر زمین حکمفرانی کنند و ظلم کردن ها و بی عدالتی ها از بین خواهد رفت؛ فاصله های طبقاتی که نمایه های آن را در جامعه امروزه به وضوح می بینیم در دوران ظهور از بین خواهد رفت.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی ابراز کرد: بعد از دوران ظهور دوران رجعت فرا می رسد و بر اساس روایات، امامان معصوم(ع) یکی پس از دیگری رجعت می کنند و بر دنیا حکمفرمانی می کنند؛ زندگی در دنیا آن روزها مفهوم پیدا می کند.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: امروزه فاصله طبقاتی به جایی رسیده است که پدران زیادی برای خرید چند گرم طلا برای شروع زندگی فرزندانشان درمانده اند و جوانی ۳۱ ساله پنجاه و چند میلیارد تومان سکه می خرد؛ الآن زمانی است که ثروتمندان ثروتشان را در راه خوش گذرانی و عیاشی خرج می کنند و فقیران زیادی به نان شب محتاج هستند.

استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: بعد از اتمام دوران رجعت امامان معصوم(ع) روز فرا رسیدن قیامت است، روزی که بر ظالمان بسیار سخت خواهد گذشت؛ همه انسان ها طعم مرگ را خواهند چشید و راه فراری از مرگ وجود نخواهد داشت.

وی در پایان افزود: هنگامی که انسان ظالم با مرگ روبرو می شود از خداوند درخواست بازگشت به دنیا را دارد ولی چنین درخواستی از سوی خداوند پذیرفته نخواهد شد؛ انسان باید به گونه ای زندگی کند که هر لحظه آماده مرگ باشد و حتی مشتاق به مرگ نیز باشد./۸۶۷/پ203/ب1

ارسال نظرات