۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۵۶۹۹۹۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

تقویت ادبیات آیینی سبب کاهش آسیب‌های مراسم عزاداری می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تأکید بر ترویج و تقویت ادبیات آیینی، گفت: تقویت ادبیات آیینی سبب کاهش انحرافات و آسیب‌های دینی و مذهبی و ترویج سیره علمی و عملی اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) می‌شود.
حجت الاسلام خادمی

حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به برگزاری سومین کنگره ادبیات آئینی خراسان شمالی با موضوع مدح و مرثیه اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، اظهار داشت: تقویت ادبیات آیینی زمینه معرفت افزایی و تعمیق هر چه بیشتر باورهای دینی در جامعه را فراهم می‌کند.

وی افزود: در مواردی مشاهده می‌کنیم که مداحان و مرثیه‌سرایان با تمام ارادت و علاقه قلبی که نسبت به اهل‌بیت (ع) دارند نمی‌توانند بر عواطف و احساسات خود غلبه کرده و با افسانه‌سرایی و داستان‌های تخیلی زمینه رواج انحرافات دینی و مذهبی را در جامعه فراهم می‌کنند.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: ورود انحرافات و داستان‌های اغراقی در دین و سیره اهل‌بیت (ع) که گاهی به دلیل عدم آگاهی و غلبه عواطف و احساسات است به‌جای تعمیق و ترویج باورهای دینی همچون سمی مضر ذهن جامعه را به انحراف کشیده و سبب تزلزل در دین و ایمان مردم می‌شود.

وی یادآور شد: انحرافات دینی و مذهبی ریشه دیرینه‌ای دارد؛ چراکه درگذشته کسانی که دین و دین‌داری را سدی مستحکم در مقابل امیال و خواسته‌های نامشروع خود می‌دیدند با انحراف در دین درصدد کم‌رنگ کردن ارزش‌ها و آموزه‌های دینی برآمدند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در ادامه ترویج و تقویت ادبیات آیینی و درنتیجه توجه به موضوعات غنی و پربار دینی را عامل مهم جلوگیری از انحرافات دینی برشمرد و ادامه داد: ترویج و تقویت ادبیات آیینی سبب بینش دینی و مذهبی شده و انحرافاتی را که در طی سالیان دراز در دین وارد شده را از بین می‌برد.

وی برگزاری کارگاه‌ها، جلسات و کنگره‌های ادبیات آیینی را گامی مهم در راستای رفع انحرافات دینی و مذهبی دانست و تصریح کرد: برگزاری چنین کنگره‌هایی با فراهم کردن زمینه‌های آگاهی بخشی و معرفت افزایی دینی سبب تقویت جنبه‌های دینی و آیینی اشعار، مدایح و مرثیه‌های هنرمندان می‌شود.

گفتنی است، فراخوان سومین کنگره ادبیات آئینی خراسان شمالی در دو بخش شعر و داستان با مشارکت اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی و حوزه هنری گلستان ویژه استان‌های خراسان شمالی و گلستان در بهمن‌ماه سال گذشته منتشر شد.

اختتامیه سومین کنگره ادبیات آئینی خراسان شمالی نوزدهم تیرماه در بجنورد برگزار می‌شود./9314/ت303/ب1

ارسال نظرات