۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۵۷۰۰۳۲
حجت الاسلام فلاحی مطرح کرد؛

تشریح برنامه جشن های دهه کرامت

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) از اعزام سفیران کریمه به استان‌های مختلف و کشورهای دارای نمایندگی جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: حداقل در ۱۱ نقطه کشور با محوریت هیأت‌های مذهبی جشن‌های مردمی بر پا خواهد شد.
فلاحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام صفر فلاحی ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت دهه کرامت با آیت‌‌الله سعیدی که در سالن محراب شبستان بزرگ امام خمینی (ره) صورت پذیرفت از جشنواره مردمی کرامت به‌عنوان مهم‌ترین رویداد مردمی دهه کرامت یادکرد و اظهار داشت: برپایی ایستگاه‌های صلواتی، آذین‌بندی شهرها، برگزاری جشن تکلیف برای دختران و اجرای پویش لبخند کرامت با محوریت آزادسازی بانوان زندانی ازجمله اقدامات مهم در دهه کرامت خواهد بود.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) از اعزام سفیران کریمه به استان‌های مختلف و کشورهای دارای نمایندگی جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: حداقل در 11 نقطه کشور با محوریت هیئت‌های مذهبی جشن‌های مردمی بر پا خواهد شد.

وی ادامه داد: روز 23 تیرماه با استقبال از کاروان زیر سایه خورشید متشکل از خادمان آستان‌های احمد بن موسی (ع) و امام رضا علیه‌السلام آیین تعویض پرچم حرم مطهر فاطمه معصومه سلام‌الله و مراسم آغاز جشن‌های دهه کرامت برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام فلاحی با تأکید بر این‌که شعار محوری دهه کرامت «خدمت کریمانه به‌رسم اهل‌بیت (ع)» اعلام‌شده است، ابراز داشت: با توجه به سیاست‌های نظام اسلامی، روشنفکرانه و با نگاه درست به مسائل جامعه این شعار پیشنهاد و مصوب شد.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) در پایان سخنان خود از برگزاری جشن بزرگ دهه کرامت و آیین افتتاحیه جشنواره‌های بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام و مردمی کرامت در روز میلاد بانوی کرامت خبر داد و گفت: امیدواریم فعالیت‌های مختلف با مشارکت مردم و دستگاه‌ها در استان قم به شیوه‌ای دنبال شود تا هر فردی که وارد این استان می‌شود از فرارسیدن دهه کرامت آگاه شود.

بر اساس این گزارش محمود رضا برازش، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام از دیگر میهمانان حاضر در این دیدار بود که به ارائه گزارش پرداخت.

برازش در ابتدای سخنان خود با تأکید بر این که برنامه‌های دهه کرامت در رسانه‌های کشور بازتاب مطلوبی داشته است، گفت: برنامه‌های اختتامیه در شب میلاد امام رضا (ع) در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: حجم برنامه‌های مختلف در استان‌ها بسیار بالاست به همین علت امکان پاسخ‌گویی و حمایت از این‌همه این برنامه‌ها وجود ندارد و فعالیت‌های بنیاد به سمت ستادی شدن در حال حرکت است.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) با تأکید بر این‌که سال گذشته 750 هزار نفر در مسابقه کتاب‌خوانی رضوی شرکت کردند، ابراز داشت: از زمستان گذشته برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های مختلف در استان‌های مختلف و خارج از کشور انجام‌شده است و برخی استان‌‌ها همانند قم و فارس نیز برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری را در سطوح مختلف اجرا می‌کنند.

برازش از اجرای برنامه آواها و نواهای مذهبی در تهران با حضور علاقه‌مندان کشورهای خبر داد و گفت: مساجد در دهه کرامت برگزاری مراسم‌های جشن را در دستور کار قرار داده‌اند و افرادی با حمایت مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) و جامعه‌المصطفی در کشورهای مختلف برنامه‌های متنوع را دنبال می‌کنند./837/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات