۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۵۷۰۰۴۲
قائم مقام شهردار قم خبر داد؛

افتتاح چند پروژه شهری همزمان با دهه کرامت در قم

قائم مقام شهردار قم از افتتاح چندین پروژه شهری همزمان با دهه کرامت در شهر مقدس قم خبر داد.
دهه کرامت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم ظهر امروز در دیدار اعضای شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت با آیت‌الله سعیدی که در سالن محراب صورت پذیرفت از برگزاری همایش امامزادگان در امامزاده سید معصوم (ع) در منطقه نیروگاه هم‌زمان با دهه کرامت خبر داد و اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این همایش با حضور آیت‌الله سعیدی امام‌جمعه قم برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم از اختصاص یک روز از دهه کرامت برای بزرگداشت امامزادگان قم خبر داد و گفت: برپایی محافل انس با قرآن کریم، برگزاری جشن‌های مذهبی، اجرای نیات واقفین در مورد کمک‌رسانی به نیازمندان، مستمندان و بیماران و سرکشی از خانواده‌های شهدا به‌عنوان دیگر برنامه‌های فرهنگی اوقاف در دهه کرامت دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: برپایی خیمه‌های معرفت از دیگر برنامه‌هایی است که همواره مورد استقبال مطلوب زائران قرارگرفته است و در این دهه کرامت نیز با همکاری معاونت فرهنگی حرم مطهر دنبال می‌شود.

بر اساس این گزارش سید موسی حسینی کاشانی از دیگر اعضای ستاد دهه کرامت در این دیدار از برگزاری جشنواره ملی سرود رضوی با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برای نخستین بار خبر داد گفت: تاکنون 130 اثر فقط در بخش برادران از سراسر کشور با موضوع حضرت معصومه و امام رضا علیهماالسلام به دبیرخانه رسیده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از اختصاص بخش ویژه جشنواره سرود رضوی به مباحث مرتبط با نماز خبر داد و اظهار داشت: امسال در دهه کرامت از ظرفیت هنرمندان مختلف برای ترویج فرهنگ رضوی و فاطمی استفاده خواهد شد.

همچنین ابراهیم معتمدی، قائم‌مقام شهردار قم نیز به‌عنوان دیگر عضو شورای بزرگداشت دهه کرامت استان قم از اهتمام سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قم نسبت به اجرای برنامه‌های مختلف در دهه کرامت خبر داد و گفت: جمع‌آوری متدکیان و برخورد با ناهنجاری‌ها نیز امسال بهتر از سال گذشته دنبال می‌شود.

معتمدی بابیان این که امسال نیز بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی به مناسبت دهه کرامت در دستور کار قرارگرفته است، ابراز داشت: بخش قابل‌توجهی از پروژه‌های بزرگ شهری، منطقه‌ای و محلی به مناسبت دهه کرامت افتتاح می‌شود.

گفتنی است یونس‌ عالی پور، معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم در این دیدار با تأکید بر این‌که در تلاش هستیم تا در مجازات بانوان زندانی دارای جرائم غیر عمد به مناسبت دهه کرامت تخفیف‌های ویژه در نظر گرفته شود، گفت: بخشودگی جرائم نقدی، پخش محتوای مذهبی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی با همکاری اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت و حضور اعضای هیئت دولت به‌منظور افتتاح طرح‌ها و پروژه‌ها از دیگر برنامه‌های دهه کرامت خواهد بود.

عالی پور از اختصاص تخفیف‌های ویژه توسط هتلداران و مراکز اقامتی برای زائران شهر کریمه اهل‌بیت (س) خبر داد و اظهار داشت: نیروی انتظامی نیز به مناسبت این دهه و در راستای تأمین امنیت موردنیاز استان، برنامه مشخصی را در دستور کار قرار داده است./837/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات