۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۵۷۰۲۱۵
نویسنده و پژوهشگر دینی:

اروپا خلاف جهت برنامه‌های آمریکا حرکت نمی‌کند

حجت الاسلام بنی هاشمی گفت: تجربه نشان داده که اروپا به دلیل معاملات و روابطی که با آمریکا دارد نمی‌تواند بدون آمریکا کاری از پیش ببرد.
بنی هاشمی

حجت الاسلام سید جلال بنی هاشمی نویسنده و پژوهشگر دینی و امام جماعت مسجد آشتیانی ها در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره عملکرد مسؤولان دولتی راجع به گرانی‌های اخیر، گفت: متاسفانه آمریکا توطئه هایی مانند خروج از برجام را با هدف فشار آوردن به ملت ایران با ابزارهایی مانند بالابردن قیمت دلار انجام داده است و برای این کار افرادی را در داخل کشور دارد که گوش به فرمان آنها باشند.

وی افزود: مسؤولان دولتی متاسفانه آگاهانه و یا ناآگاهانه دست به مسائلی می‌زنند که سبب ایجاد نوسانات در مسائل اقتصادی و تورم می‌شود. ملتی که بخواهد روی پای خود بایستد و ارزش‌های دینی، انقلابی و اسلامی خود را حفظ کند باید سختی‌ها را تحمل کند تا به فرمایش‌ مقام معظم رهبری، از پیچ و خم‌های راه عبور کند.

نویسنده و پژوهشگر دینی ابراز داشت: بهترین راه حل این موضوع این است که گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشیم و پشت سر ایشان حرکت کنیم، دولتمردان نیز مطالبات مقام ولایت را در زمینه اهداف و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی بیش از پیش جدی بگیرند و اجرا کنند.

وی در پاسخ به این سوال که اصرار دولت در استفاده از نمونه های غربی نظام اقتصادی مانند FATF را چگونه ارزیابی می کنید، گفت: FATF هیچ فایده ای برای ما ندارند زیرا اگر این گونه موارد میسر بودند، چنین مسائلی اصلاً به وجود نمی‌آمد.

حجت الاسلام بنی هاشمی ابراز داشت: بسیاری از مشکلات ما به علت کم توجهی به فرمایشات مقام معظم رهبری و عمل نکردن به آنها است.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا برجام اروپایی را موفقیت آمیز می‌دانید، گفت: خیر، تجربه نشان داده که اروپا به دلیل معاملات و روابطی که با آمریکا دارد نمی‌تواند بدون آمریکا کاری از پیش ببرد. اروپا نمی‌تواند حرکتی خلاف جهت برنامه‌های آمریکا داشته باشد./969/پ203/ب1

ارسال نظرات