۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۵۷۰۲۲۲
مسؤول پژوهش حوزه علمیه خراسان شمالی خبر داد؛

برپایی دوره آموزشی تقریر دروس خارج

مسؤول اداره پژوهش حوزه علمیه خراسان شمالی از برگزاری دوره آموزشی تقریر نویسی دروس خارج ویژه طلاب و اساتید سطوح سه و چهار در حوزه علمیه استان خبر داد.
دوره تقریر دروس خارج

حجت‌الاسلام امید سعادتی، مسؤول اداره پژوهش حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از برگزاری دوره تقریر نویسی درس خارج در حوزه علمیه استان خبر داد و افزود: یک دوره تقریر نویسی دروس خارج فقه و اصول با شرکت بیش از 35 نفر از طلاب و اساتید سطوح سه و چهار و با حضور استاد حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی بیرجندی در بجنورد برگزار شد.

وی با بیان اینکه دوره یک‌روزه مزبور با هدف ارتقای دانش پژوهشی طلاب در عرصه مباحث پژوهشی و تحقیق برگزار شد، اضافه کرد: برگزاری دوره‌های مشابه در دستور کار اداره پژوهش حوزه علمیه خراسان شمالی قرار دارد.

حجت‌الاسلام سعادتی همچنین از برگزاری هم‌زمان یک دوره مهارت روش ترجمه با شرکت بیش از 40 نفر از طلاب سطح دو و سه استان خبر داد و گفت: دوره مزبور با تدریس حجت‌الاسلام مهدی رضایی از اساتید حوزه علمیه خراسان در حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار شد.

گفتنی است، حوزه علمیه خراسان با هزار و 200 سال قدمت و حدود 30 هزار طلبه در حال آموزش در 131 مدرسه علمیه تحت نظر 2 هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است.

مدارس علمیه استان خراسان شمالی از سال 1388 تا سال 95 به‌صورت نمایندگی مدیریت زیر نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ اداره می‌شدند اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه این سال به مدیریت استانی ارتقا یافت.

در استان خراسان شمالی 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال است که در سال تحصیلی جاری درمجموع هزار و 500 طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو، سه و چهار زیر نظر 170 استاد اعزامی و حق‌التدریس مشغول به تحصیل علوم دینی هستند./9314/ت303/ب1

ارسال نظرات