۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۵۷۰۲۳۲
نماینده خبرگان رهبری:

مسائل اقتصادی با شعار و دستور حل نمی شود

حجت الاسلام والمسلمین هریسی با انتقاد از برخوردهای شعاری و دستوری دولت به مردم، گفت: به جای اینکه دستور دهیم، مشکلات را حل کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین هاشم هاشم زاده هریسی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین هاشم هاشم زاده هریسی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که رکود حاکم بر بازار و تورم موجود اقتصاد و معیشت مردم را با مشکل روبه‌رو  کرده است، اظهار داشت: مسائل اقتصادی با شعار و دستور حل نمی شود.

وی خواستار بهره‌مندی از نخبگان در تیم اقتصادی دولت شد و افزود: متأسفانه بستری که امروز شاهد آن هستیم؛ فقر تولید می کند و فاصله طبقاتی را روز به روز افزایش می دهد، چنین وضعیتی با عدالت فاصله دارد، هیچ‌گاه مشاهده نشده که در دریا گندم کشت شود، یا در خاک ماهی پرورش داده شود.

نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که منشاء مشکلات اقتصادی در بی‌توجهی به اقتصاد مقاومتی و هشدارهای مقام معظم رهبری در طول یک دهه گذشته بوده است، افزود: مسؤولان بدانند اگر فرافکنی کنیم و مشکلات را گردن همدیگر بیاندازیم یک دعوای دیگر هم به وجود می آید.

حجت الاسلام والمسلمین هریسی با تأکید بر این‌که اقتصاد مقاومتی درمان درد بود ولی به آن عمل نشد، گفت: جالب اینجاست که مسؤولان اجرایی کشور عمل نکردن به اقتصاد مقاومتی را نیز گردن همدیگر می اندازند و یکی می گوید در اجرا اشکال داشته و دیگری می گوید در برنامه اشکال است.

وی ادامه داد: باید گروهی از کارشناسان اقتصادی و سیاسی خارج از جناح بازی روی مسائل کار کنند. متأسفانه همین بای های سیاسی و جناحی پدر کشور را در آورده است. باید افراد بی طرفی که سیاست زده و جناح باز نباشند و در بازی های سیاسی حضور نداشته باشند و کارشناس در برنامه ریزی و اجرا باشند، به کمک دولت آیند.

نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که مردم متضرر اصلی وضعیت کنونی کشور هستند، گفت: مردم برای تأمین کالاهای اساسی و مورد نیاز خود مجبور به خرید هستند، امروز مردم قدرت خریدشان پایین آمده و سفره خانواده ها روز به روز کوچک تر می شود، امروز هزینه های تولید نیز گران شده و هزینه تمام شده بالا رفته است.

وی با انتقاد از برخوردهای شعاری و دستوری دولت به مردم گفت: به جای اینکه دستور دهیم، مشکلات را حل کنیم، خدمات زیادی در نظام انجام شده و جنبه های مثبت زیادی داریم اما باید دانست که اگر مسأله معیشت و اقتصاد حل نشود، همه خدمات را زیر سؤال قرار می برد./935/د103/ب1

ارسال نظرات