۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۵۷۰۲۹۵
از سوی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قم؛

تشریح جزئیات جشنواره ملی مهدویت

حسینی گفت: با توجه به غفلت به وجود آمده در جشنواره‌های ادبی و هنری نسبت به مباحث مهدویت و امام زمان(عج) جهاد دانشگاهی تصمیم گرفت برای پر کردن جای خالی این موضوع مهم، جشنواره ملی مهدویت را برگزار کند.
علی حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی حسینی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قم در اولین نشست تخصصی جشنواره ملی مهدویت که امروز در سالن جلسات مؤسسه آینده روشن برگزار شد، با اشاره به دلایل و اهداف برگزاری جشنواره مهدویت در قم، اظهار داشت: با توجه به غفلت به وجود آمده در جشنواره‌های ادبی و هنری نسبت به مباحث مهدویت و امام زمان(عج) جهاد دانشگاهی تصمیم گرفت برای پر کردن جای خالی این موضوع مهم، جشنواره ملی مهدویت را برگزار کند و با همکاری تعدادی از نهادها و مراکزی که در مباحث مهدویت به لحاظ حوزه پژوهشی و اجرایی درگیر هستند، این جشنواره را به نتیجه خوبی برساند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قم با اشاره به محورهای جشنواره بیان کرد: چالش‌های اعتقادی، سیاسی و اجتماعی و فرهنگی در این جشنواره بحث می‌شود که هر کدام دارای 9 زیرشاخه است.

وی درباره ابزارهای درنظر گرفته شده برای جشنواره گفت: بخش پژوهشی در جشنواره وجود دارد که وظیفه دانشگاهی همایش مهدویت را انجام می‌دهد و نحوه ارسال آثار آن از طریق سایت جشنواره امکان پذیر و اطلاع مربوط به آن نیز درج شده است.

حسینی با اشاره به مهلت ارسال آثار برای جشنواره مهدویت مطرح کرد: مهلت ارسال آثار تا 15 بهمن ماه هماهنگ با جشنواره دکترین مهدویت است و اختتامیه آن نیز با دکترین مهدویت برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: در قسمت هنری، بخش عکس به دو صورت حرفه‌ای و موبایلی و همچنین بخش مستند، پوستر و خوشنویسی وجود دارد، در بخش ادبی داستان کوتاه و شعر با انواع سبک‌های آن در نظر گرفته شده است، کتاب مهدویت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با عنوان نوید امن و امان و جلد دوم کتاب نگین آفرینش جهت مسابقه کتابخوانی استفاده می‌شود.

دبیر جشنواره ملی مهدویت با اشاره به خروجی جشنواره بیان کرد: با توجه به این‌که در جشنواره‌های مختلف درباره خروجی آن فکری نشده بود، سعی شد برای این جشنواره بخش رسانه و فضای مجازی نیز در نظر گرفته تا کانال‌ها و صفحات مجازی، وبلاگ‌ها، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌ رسانی رصد ‌شود.

وی اضافه کرد: بخش دیگری که در حوزه پژوهشگاهی صورت می‌گیرد، در نظر گرفتن کانون‌های چندرسانه‌ای برای حوزه قم و شهرستان‌ها است، تا بتوان از فضای مقاله‌ای و کتاب‌خانه‌ای جدا و به حوزه محتوای جذاب نزدیک شد که قابل فهم برای همه مخاطبان باشد.

حسینی در پایان به کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی مهدویت اشاره کرد و گفت: کنار جشنواره مهدویت، یکسری کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی نیز در نظر گرفته شده است که با کمک مؤسساتی مانند آینده روشن، همایش مهدویت، مرکز تخصصی مهدویت و بنیاد مهدی موعود برگزار می‌شود که بخشی از آن در جمکران، حرم و حوزه‌های علمیه و دانشگا‌ه‌ها است، تا بتوان کارهای انجام شده را به جریانی تبدیل و به جامعه تزریق کرد./876/پ202/ب1

ارسال نظرات