۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۵۷۰۳۶۴
نماینده ولی فقیه در استان همدان مطرح کرد؛

ضرورت ترویج فرهنگ ازدواج آسان در جامعه

امام جمعه همدان گفت: همه باید ترویج دهنده ازدواج آسان باشند زیرا اسلام با برگزاری مهمانی های مجلل و جهیزیه و مهریه سنگین هیچ ارتباطی ندارد.
آیت الله طه محمدی آیت الله طه محمدی آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان شب گذشته در جشن گلریزان ازدواج جوانان که در سالن فردوسی همدان برگزار شد با اشاره به موانع ازدواج در جامعه، گفت: چند میلیون دختر و پسر جوان امروز در کشور ما در سن ازدواج هستند و اگر شرایط این امر برای آنها به وجود نیاید به گناه افتادن آنها دور از ذهن نخواهد بود.

آیت الله طه محمدی تاکید کرد: بنده از شما این درخواست را دارم که ترویج دهنده ازدواج آسان باشید زیرا اسلام با برگزاری مهمانی های مجلل و جهیزیه و مهریه سنگین هیچ ارتباطی ندارد.

وی جایگاه کسانی که زمینه ساز ازدواج باشند را بسیار بالا توصیف کرد و گفت: روز قیامت یک سری از افرادی که در سایه عرش الهی قرار دارند افرادی هستند که زمینه ساز برگزاری ازدواج آسان بوده اند.

امام جمعه همدان برپایی مراسمات این چنینی را مهم دانست و افزود: شما نمی دانید این کار شما به چه اندازه در نزد خدا مقدس است و قلب مبارک آقا امام زمان چقدر از این سنت حسنه خشنود می شود.

وی مسؤولان را به تلاش برای آگاهی بخشی در زمینه ازدواج آسان تشویق کرد و گفت: در بسیاری از موارد که جوانان به دفتر بنده مراجعه می کنند با وجود مشغله کاری هیچ گاه برای کمک به برگزاری ازدواج جوانان دست رد به سینه کسی نزده ام تا آنجا که بعضی از مواقع در مراسم خواستگاری آنها نیز شرکت می کنم.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان مسائل مالی را تنها یکی از سدهای موجود عنوان کرد و افزود: تا به حال مهریه های سنگین تضمین دهنده خوشبختی نبوده است از این رو باید سعی کنیم فرهنگ ازدواج آسان را در جامعه زنده کنیم.

وی به افزایش آمار طلاق در کشور نیز اشاره کرد و گفت: چه طور مادری می تواند دوری و گریه فرزند خودش را تحمل کند و به سمت او نرود امیدواریم که این پدیده شوم را هیچگاه نبینیم./979/پ203/ب1

ارسال نظرات