۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۵۷۰۴۰۱
آیت الله طه محمدی:

عشق به خدمت ویژگی اعضای هلال احمر است

امام جمعه همدان گفت: تا انسان مشکلی برای او ایجاد نشود انگیزه ای برای همدردی ندارد اما اعضای هلال احمر فقط با عشق به خدمت جلو می روند و جز این چیزی در ذهن آن ها نیست.
آیت الله طه محمدی آیت الله طه محمدی آیت الله طه محمدی آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان ظهر امروز در دیدار مدیران و جمعی از داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به جایگاه کمک به هم نوع در دین اسلام گفت: تا انسان مشکلی برای او ایجاد نشود انگیزه ای برای همدردی ندارد اما اعضای هلال احمر فقط با عشق به خدمت جلو می روند و جز این چیزی در ذهن آن ها نیست.

وی افزود: اگر افرادی که در نهادهایی مانند بهزیستی، کمیته امداد، هلال احمر و بنیاد شهید مشغول به خدمت هستند از عمق جانشان برای رسیدن به درد مردم تلاش نکنند و نتیجه کار جز خدا باشد قرار دادن اسم انسان بر روی آنها دشوار است.

آیت الله طه محمدی با اشاره به نگاه ویژه اسلام در کمک به دیگران گفت: در دین اسلام مومنان را باید به نحوی تربیت کرد که اگر کسی دچار گرفتاری شد جامعه اسلامی برای رفع مشکل او احساس تکلیف کند.

وی تصریح کرد: حضور در هلال احمر را باید نعمتی از طرف خداوند شمرد چرا که هر روز سلامت خود را می بینید و به شکرانه این نعمت می توانید دست نیازمندان را گرفته و یاورشان باشید.

امام جمعه همدان تاکید کرد: این نکته را هیچ گاه فراموش نکنید تا زمانی که به هم نوعان خود کمک می کنید خداوند همیشه همراه و در کنار شما است.

وی نحوه برخورد با آسیب دیدگان را مهم دانست و گفت: در برخورد با افراد باید با یک دنیا عشق و محبت از ستم دیدگان دستگیری کنید.

نماینده ولی فقیه در همدان به حضور سریع هلال احمر در مناطق مختلف اشاره کرد و افزود: اعضای هلال احمر دارای شغل بسیار مقدسی هستند و دلیل آن هم حضور در همه شرایط جهت خدمت رسانی به مردم است.

وی خاطر نشان کرد: باید به مردم آموزش دهیم که در مقابل مشاهده مشکلات بی تفاوت نباشند و این موضوع مختص به انسان ها نیست و تمام موجودات را شامل می شود.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان افزود: بسیاری از بزرگان تنها به خاطر دعای یک درد کشیده توانستند به مراحل بالایی برسند پس هیچ گاه بی تفاوت از کنار دیگران عبور نکینم زیرا این حرکت سمی خطرناک برای جامعه اسلامی است./979/پ203/ب1

ارسال نظرات