۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۵
کد خبر: ۵۷۰۴۸۶

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

آغاز چهل و یکمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم، برگزاری جشنواره ملی هنرهای تجسمی در تبریز، استقبال بانوان از مسابقات قرآنی و اعلام نتیجه انتخابات هیات مدیره انجمن هنرهای نمایشی از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، رحیم عبدالجباری از برگزاری چهل و یکمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم که از ۱۴ لغایت ۱۶ تیر ماه در شهر تبریز خبر داد و اظهار داشت: بخش برادران این مسابقات در خیابان آزادی، آخر شریعتی،  دانشگاه هنر اسلامی و بخش خواهران این مسابقات در خیابان آزادی، جنب مسجد طوبی، در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار می شود.

وی با بیان این که افتتاحیه مسابقات  در روز پنجشنبه ساعت ۹ صبح در محل سالن همایش اداره کل اوقاف و امور خیریه استان است ادامه داد: زمان این مسابقات در دو تایم صبح از ساعت ۹ الی ۱۳ و بعد از ظهر از ساعت ۱۶ الی ۲۱ می باشد و اختتامیه این مسابقات نیز روز یکشنبه ساعت ۱۰ صبح در دانشگاه هنر اسلامی با حضور حجت الاسلام آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان، مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی و دیگر مسئولان  استانی برگزار میشود.

مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به این که تعداد متسابقین در این مسابقات ۴۹۴ نفر می باشند که ۳۲۰ نفر آن ها از مسابقات شهرستانی می باشند افزود: در این مسابقات ۱۲ داور حضور دارد که ۶ نفر از آن ها خانم و ۶ نفر از آن ها آقا می باشند.

وی  خاطر نشان کرد: تلاش روابط عمومی بر این بوده که فضای شهر، به یک فضای قرآنی تبدیل شود و روابط عمومی مسابقات قرار است از اولین لحظه شروع مسابقات تا آخرین لحظه در بحث های تبلیغات محیطی و شهری، بحث اطلاع رسانی، تهیه و تولید اخبار، انعکاس اخبار، بحث پخش تیزر از صدا و سیما و تلوزیون های شهری برای انعکاس این مسابقه تلاش کند.

تبریز؛ میزبان جشنواره ملی هنرهای تجسمی خواهد بود

محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری بیست و پنجمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان به مناسبت رویداد تبریز ٢٠١٨ از ٢٦ تا ٣٠ مردادماه سال‌جاری در تبریز خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره در رشته‌های ارتباط تصویری (پوستر)، تصویرسازی، حجم، خوشنویسی (نستعلیق)، طراحی، عکاسی، کاریکاتور (کارتون)، نقاشی، نگارگری و (نقاشی ایرانی، گل و مرغ، تذهیب) برگزار می‌شود.

به گفته وی مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و همکاری ادارات‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، به منظور رقابت در عرصه خلاقیت‌های هنری و ارتقای سطح تخصصی هنرجویان، بیست و پنجمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان را از تاریخ ۲۶ تا ۳۰ مردادماه ۱۳۹۷ در تبریز، برگزار می‌کند.

وی، هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی، تربیت و معرفی جوانان متعهد با توجه به مؤلفه شایستگی و ارتباط هنری هنرمندان جوان سراسر کشور، با حضور استادان با سابقه دانشگاهی و هنرمندان سرشناس، در رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی عنوان کرد.

۴۹۴ نفر در مسابقات استانی قرآن به رقابت می پردازند

حجت السلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در رابطه با چهل و یکمین دوره مسابقات استانی قرآن، در جمع خبرنگاران  با اشاره به این که تعداد ثبت نام کنندگان حدود دو هزار نفر بالای ۱۸ سال است، اظهار کرد: تعداد راه یافتگان به مرحله استانی ۴۹۴ نفر است که ۲۳۱ نفر از آن ها برادر و ۲۶۳ نفر از آن ها از خواهران هستند.

وی خاطر نشان کرد: این مسابقات در رشته های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ ۲۰ جز، حفظ ۱۰ جز، حفظ ۵ جز، دعا خوانی، اذان و معارف به رقابت خواهند پرداخت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان از برگزاری دوره های ارتقا سطح در اداره کل اوقاف استان خبر داد و گفت: نفرات راه یافته به مرحله استانی در دو روز  متوالی با حضور ۲۰۰ نفر از قاریان و حافظان و  اساتید کشوری از جمله استاد احمدی وفا و غفران نیا برگزار شد.

وی با بیان این که در مرحله استانی  افراد فوق از ۱۴ لغایت ۱۷ تیر ماه به رقابت خواهند پرداخت ادامه داد: نفرات برگزیده در مرحله استانی در مهر ماه سال جاری در استان مرکزی به رقابت های کشوری خواهند پرداخت.

هیات مدیره جدید انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی انتخاب شد

این انتخابات با حضور اعضای 36 گروه نمایشی انجمن هنرهای نمایشی استان متشکل از 213 رای دهنده برگزار شد که برای عضویت در دور جدید هیات مدیره این انجمن 13 نفر نامزد بودند و با انصراف 4 نامزد رقابت بین 9 نفر پیگیری شد که در نهایت با اتمام شمارش آرای ماخوذه به ترتیب حمید بالغ، بابک نهرین، فرناز فتح راضی و میرعباس خلیفه‌لو به عنوان اعضای جدید هیات مدیره این انجمن انتخاب شدند.

همچنین نفر پنجم هیات مدیره نیز از بین رامین راستی و احمد رجب پور که تعداد آرای مشابه کسب کرده بودند، بعدا مشخص خواهد شد.

پیش از این، تعداد اعضای هیات مدیره انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی 3 نفر بود که با افزایش تعداد گروه‌های نمایشی از 20 در دوره‌ قبل به 36 گروه در دور جدید، تعداد اعضای هیات مدیره این انجمن نیز به 5 نفر افزایش یافته است.

نامزدهای هیات مدیره انجمن هنرهای نمایشی شامل حمید بالغ 180، بابک نهرین 117، فرناز فتح راضی 104، میرعباس خلیفه لو 102، رامین راستی و احمد رجب پور 101 رای را کسب کردند. سایر نامزدها شامل فرزاد تقی لر 94، جمال ساقی نژاد 86 و محمد یوسفی زاده 84 رای کسب کردند و از راهیابی به هیات مدیره بازماندند./935/پ204/ب1

ارسال نظرات