۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۵۷۰۴۹۴
نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس به رسا خبر داد؛

پیگیری استیضاح وزیر اقتصاد در کمیسیون اقتصادی مجلس

شریف‌پور از پیگیری استیضاح وزیر اقتصاد در کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد و مشکلات اقتصادی و عدم پایبندی وزیر به برنامه‌های خود را از مهم‌ترین محورهای آن دانست.
عین الله شریف پور

عینالله شریفپور، نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور وزیر اقتصاد، بیان داشت: با توجه به با امضای 70 نماینده برای استیضاح وزیر اقتصاد، این طرح برای بررسیهای بیشتر به این کمیسیون ارجاع شد.

وی افزود: بر اساس فرایندی که در آییننامه مجلس شورای اسلامی وجود دارد، هیأت رییسه مجلس پس از دریافت طرح آن را به کمیسیونهای تخصصی مجلس ارجاع میدهد، از این رو است که در پنجم تیرماه طرح استیضاح وزیر اقتصاد از سوی هیأت رییسه مجلس به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد.

نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: بر اساس قانون، استیضاح کنندگان باید ظرف 10 روز در جلسه رسمی کمیسیون پرسشهای خود را با وزیر اقتصاد مطرح کرده و پاسخ خود را دریافت کنند و چنانچه نسبت به پاسخهای وزیر قانع نشدند، استیضاح صورت گیرد.

وی با بیان این که در جلسه رسمی کمیسیون اقتصادی، سؤال کنندگان از وزیر پرسشهای خود را در 17 محور ارائه کردند، ابراز داشت: غالب سؤالهای استیضاح کنندگان به برنامههایی ارتباط داشت که وزیر اقتصاد در معرفی هیأت دولت دوازدهم در مجلس ارائه کرده بود.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رکود اقتصادی، مالیات، بیمه و عدم پایبندی وزیر به برنامههای اعلامی خود از جمله مهمترین موضوعات برای سؤال از کرباسیان بود.

وی ادامه داد: وزیر اقتصاد همراه با معاونین خود و همچنین مدیرعامل بیمه و رییس سازمان امور مالیاتی در کمیسیون اقتصادی حضور یافته و بر اساس فرایند قانونی در صدد پاسخ به سؤالهای اعضای کمیسیون اقتصادی برآمدند اما از آنجایی که تعداد سؤالات بسیار زیاد بود، نمایندگان نتوانستند در یک جلسه به نتیجه قطعی برسند، به همین علت بنا شد در روزهای آتی جلسه دیگری نیز در این زمینه برگزار شود.

شریف‌پور عنوان کرد: در این جلسه آقایان حاجیدلیگانی و کوچکینژاد به نمایندگی از 70 نماینده مجلس سؤالات خود را به صورت تشریحی از وزیر اقتصاد جویا شدند که کرباسیان به برخی از سؤالات پاسخ داد و برخی را نیز در حیطه مأموریت و وظایف این وزارتخانه ندانست.

وی گفت: کرباسیان در رابطه با شرایط اقتصادی حاکم بر کشور تأکید کرد که مشکلات امروز اقتصادی در کشور به سبب عملکرد وزارت امور اقتصادی و دارایی نیست، بلکه این شرایط از عملکرد دولت در این عرصه نشأت میگیرد./۸۷۸/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات