۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۵۷۰۵۳۲
امام جمعه دابودشت مطرح کرد؛

ضرورت هوشیاری آحاد مردم در برابر فتنه انگیزی دشمنان

حجت الاسلام تقی زاده ‌آملی با اشاره به این که انسان های منافق همواره به دنبال فتنه انگیزی هستند، گفت: وقتی مشکلی در کشور پیش می آید عده ای دایه مهربان تر از مادر می شوند و می آیند فتنه انگیزی می کنند تا خواسته های خود را عملیاتی کنند.
امام جمعه دابودشت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده آملی امام جمعه شهرهای دادبودشت و بابکان و بخش های دابو و دشت سر امرو در سلسله نشست های هفتگی تفسیر سوره احزاب که در حسینیه سیدالشهدای روستای باریک محله برگزار شد گفت: تقوا تنها راه برون رفت انسان از ظلمت ها است که می تواند زمینه ساز سعادت و رستگاری آدمی شود.
 
وی تصریح کرد: ما امت پیامبر گرامی اسلام هستیم و باید ببینیم خداوند متعال در تعالیم والای دینی چه نسخه ای برای ما پیچیده است که بهره گیری از معارف والای قرآن کریم و معارف ارزشمند آن می تواند انسان را به مراتب و درجات والایی برساند.
 
استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: توکل و معطوف کردن قلوب به حضرت حق زمینه ساز سعادت در زندگی انسان می شود و نیاز است اطاعت از پروردگار منان، پیامبرگرامی اسلام و اولیای الهی داشته باشیم.
 
حجت الاسلام تقی زاده آملی با بیان این که ضرورت دارد انسان به عهدی که با خدای خود بسته وفادار باشد و بداند چگونه باید مسیر و برنامه های زندگی خود را پیش برد، گفت: نیاز است شناخت نسبت به منافقان داشته باشیم که امروز با تفکر نفاق مواجه هستیم و عده ای به ظاهر می گویند برای مردم دل می سوزانیم که چنین چیزی نیست و در سوره احزاب به بحث نفاق می پردازد.
 
امام جمعه دابودشت با اشاره به این که انسان های منافق همواره به دنبال فتنه انگیزی هستند، اظهار داشت: وقتی مشکلی در کشور پیش می آید عده ای دایه مهربان تر از مادر می شوند و می آیند فتنه انگیزی می کنند تا خواسته های خود را عملیاتی کنند.
 
وی با بیان این که ما باید افراد منافق را شناخته و به اهداف دیروز و امروز آنان آگاهی داشته باشیم، گفت: انسان منافق اهل خدعه و نیرنگ است در حالی که در لباس ایمان می خواهد مردم را فریب دهد و هرکسی بخواهد جامعه ای را فریب دهد در ابتدا خودش را فریب داده است که این افراد اهل شعور نیستند و درک درستی ندارند.
 
حجت الاسلام تقی زاده آملی با اشاره به این که عذاب دردناک در مسیر زندگی افراد منافق وجود دارد، گفت: منافقان می گویند ما مردم ایران را دوست داریم اما آن ها برای تحقق اهداف خود دست به هر کاری می زنند اما باید بدانند مردم ما در مسیر تحکیم و ترویج ارزش های والای اسلامی ثابت قدم و پایدار هستند و منافقان را به درستی می شناسند.
 
امام جمعه دابودشت ادامه داد: ضرورت دارد دقت و هوشیاری لازم در برابر ترفندها و آسیب های دشمنان داشته باشیم که اگر بصیرت محوری را سرلوحه امور خود قرار ندهیم دچار مشکل می شویم و فریب می خوریم که باید مراقب باشیم.
 
وی با بیان این که مدیران باید خدمت به مردم را با جدیت پیگیری کنند، گفت: از این فرصتی که در اختیار ما قرار گرفته است باید نهایت استفاده را ببریم و تلاش کنیم در راستای رفع مسائل و مشکلات موجود به بهترین نحو ممکن و آن گونه که شایسته است گام برداریم.
 
حجت الاسلام تقی زاده آملی خاطرنشان کرد: دیدیم امام جمعه انقلابی خرمشهر در جریان حل مشکل آب این منطقه چگونه وارد شدند و کمک کردند که این اقدام بسیار ارزشمند بود و مدیران باید از همه فرصتها و ظرفیتها برای خدمت رسانی به مردم استفاده کنند.
 
استاد حوزه و دانشگاه افزود: خدمت به این مردم برکات و دستاوردهای بسیاری دارد که باید با جدیت مورد توجه قرار گیرد و مسائل و مشکلات مردم در حوزه های مختلف اقتصاد، اشتغال، ازدواج و دیگر عرصه ها رفع شود که مطالبه ای مهم و اساسی است./1314/پ203/ب1
ارسال نظرات