۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۵۷۰۵۶۹
مدیرعامل مؤسسه سراج:

خروج از حالت انفعال در عرصه فضای مجازی اهمیت دارد

متین‎‌فر با تأکید بر این‌که جناح مومن انقلابی باید تحولی هوشمندانه در عرصه رسانه داشته باشد، گفت: خروج از حالت انفعال در عرصه فضای مجازی اهمیت دارد.
تبلیغ دین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، احمدرضا متین‌فر، مدیرعامل مؤسسه سراج امروز در نخستین همایش رسانه و تبلیغ دین که در تالار سوره تبریز برگزار شد، اظهار داشت: پاسخ به سؤال که چگونه می‌توانیم جامعه را در برابر تاثیرات منفی و ناخواسته رسانه‌های مجازی معصون نگه داریم، امر بسیار مهم است.

وی با تأکید بر این‌که فیلترینگ اشتباه‌ترین راه ممکن است، خاطرنشان کرد: باید فضا را به گونه‌ای پیش برد که مردم خود دست به انتخاب بزنند، روشنگری انجام دهیم و حق انتخاب را به خود کاربر بدهیم، باید قدرت تشخیص مردم را با ارتقای سواد رسانه‌ای بالا ببریم.

متین‌فر با تاکید بر اینکه راهبرد ما باید خروج از حالت انفعال در عرصه فضای مجازی ‌باشد، گفت: جناح مؤمن انقلابی باید تحولی هوشمندانه در عرصه رسانه داشته باشد، متأسفانه شاهد تغییر ارزش‌ها و پیدایش ارزشی جدید و متعارض هستیم که رسانه‌های مؤمن و انقلابی رسالتی خطیر در این عرصه بر عهده دارند.

عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین(ع) با اشاره به این‌که اهمیت توجه به فضای مجازی بارها از دیدگاه رهبر انقلاب بیان شده است، افزود: رهبری بارها فرموده‌اند که در این بُرهه نمی‌شود فضای مجازی را نادیده گرفت و هرکسی جلوی این فضا را بگیرد بی عقل است.

مدیرعامل مؤسسه سراج مقابله با تهاجم همه جانبه فرهنگی، حکم رهبری در خصوص فضای مجازی است، تصریح کرد: صرف پرداختن به حوزه‌ تهدید فضای مجازی ما را در لاک دفاعی فرو می‌برد و نمی‌توانیم از فرصت‌های این فضا بهره ببریم، اگر قرار است تبلیغ دین در حوزه رسانه داشته باشیم باید به ابزار و سلاح این عرصه مجهز شویم.

وی با بیان این‌که فضای مجازی توانایی تحمیل رفتار، هویت‌سازی، شبکه‌سازی، فرهنگ سازی، جریان سازی، گردش آزاد اطلاعات و حوزه کنترل و نظارت را دارد، گفت: تبلیع دین باید با تمرکز به خانواده باشد که خصلت‌‌های اساسی و الگوهای ارزشی در آنجا اتفاق می‌افتد.

متین‌فر با اشاره به اینکه چهل درصد تراکم داده مربوط به تلگرام در میان 52 میلیون ایرانی مربوط به جوک و لطیفه است، ابراز کرد: بیش از ۶۰ درصد ساعتی که بیشتر ایرانیان به تلگرام متصل شده‌اند،‌ ساعت ۸ تا ۱۲ شب بوده است، از سوی دیگر ۷۲ درصد کاربران تنها مطلب را می‌بینند، ۳۵ درصد فوروارد می کنند و تنها ۱۶ درصد تولید محتوا دارند./935/پ203/ب1

ارسال نظرات