۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۵۷۰۶۰۴

انتقاد حجت الاسلام حسینی قمی از قطع ارز سفر کربلا و هجمه ها علیه حجاج

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که نظام اسلامی باید برای دین مردم قدم بردارد، از قطع ارز مسافرتی کربلا با وجود اعطای چنین ارزی برای انجام سفرهای سیاحتی به برخی کشورها انتقاد کرد.
سیدحسین حسینی قمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی قمی استاد سطح عالی حوزه علمیه قم پنجشنبه شب در برنامه مخاطب خاص که به صورت زنده از کربلای معلا و شبکه سوم سیما پخش شد، با انتقاد از وضعیت آشفته اقتصادی و ارزی در کشورگفت: نظام اسلامی باید برای دینداری مردم قدم های بلندی بردارد.

وی افزود: در کشورهای اروپایی که مقید به دین و مذهب نیستند به مراکز دینی و اسلامی کمک می کنند، وقتی علت کار از آن ها سؤال می شود چرا کمک می کنند اعلام کردند که وقتی این مراکز فعال می شود از ناهنجاری ها کم خواهد شد و این مراکز به کشور و دولت کمک می کنند.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: اروپایی ها متوجه هستند که کمک به این مراکز دینی در واقع کمک به مردم آن کشور است، در نظام اسلامی نیز انتظارات بیشتری در این زمینه ها وجود دارد که باید مورد توجه مسؤولان و دست اندرکاران باشد.

وی ادامه داد: متأسفانه این روزها خلوت ترین روزهای حرم مطهر امام حسین(ع) از نظر حضور ایرانیان است که بیشتر به فشارهای اقتصادی و آشفتگی ارزی باز می گردد، این در حالی است که در همین زمان شلوغ ترین زمان سفر به کشورهایی است که با ارزهای ارزان قیمت حمایت می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی ابراز داشت: باید برای دین مردم تلاش کنیم اما تنها جایی که ارز مسافرتی به آن تعلق نمی گیرد کشور عراق برای سفر به کربلا و زیارت حرم سیدالشهدا(ع) است، کربلا از این برنامه استثنا شده اما برای کشورهای دیگر امکاناتی از جمله ارز مسافرتی را فراهم و هزار یورو پرداخت می کنند.

وی همچنین هجمه های اخیر علیه حج و حجاج را تقبیح و عنوان کرد: متأسفانه امروز بر 80 هزار حاجی کشور منت می گذارند که با ارز قیمت پایین هزینه ها را تأمین می کنند، مسؤولان باید درست توضیح دهند چرا که زائران بیت الله الحرام تمام هزینه های خود را در سال 96 پرداخت کرده اند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: حجاج تمام مبالغ را واریز کردند اما امروز فضاسازی می شود که اگر حجاج مستطیع هستند چرا با پول نفت و بیت المال به حج می روند، در حالی که اصلا چنین چیزی درست نیست.

وی اضافه کرد: اگر جوانی به زیارت کربلا بیاید و بازگردد متحول می شود، مگر می شود که این فضای عالی افراد را تکان ندهد، هرکس با هر مقدار آلودگی در این فضا متحول می شود، باید مشکلات و موانع را برطرف کرد تا مردم استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با بیان این که بهترین راه برای بیمه شدن و تحول جوانان زیارت حرم مطهر سیدالشهدا(ع) است، گفت: کسانی هم که نمی توانند حضور پیدا کنند می توانند دیگران را یاری کنند تا به این سفر بروند و از ثواب عظیم این کار الهی بهره مند شوند.

وی با تأکید بر این که مدیون خون شهدا هستیم، افزود: غالب شهدا در سن زیر 20 سالگی جان خود را برای اسلام و انقلاب تقدیم کردند و باید بسیار مراقب باشیم که شرمنده شهدا که شاگردان مکتب کربلا و عاشورا بودند نشویم./1323/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات