۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۵۷۰۶۴۰
حسینی:

مجموع حق ماموریت تیم مذاکره‌کننده برجام اعلام شود

حق ماموریت مدیران در سفر به کشورهای مختلف، افراد را وسوسه می‌کند که به بهانه های واهی بار سفر به بلاد فرنگ بربندند.
سیدمحمد حسینی

به گزارش خبرگزاری رسا، سیدمحمد حسینی وزیر اسبق ارشاد و دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی طی یادداشتی نوشت:

رئیس جمهور به حق اعلام کرد صرفه‌جویی باید از دولت آغاز شود ولی مسئله مهم حذف‌ حق‌ ماموریت مدیران و کارکنان در سفرهای چند روزه به کشورهای مختلف است که سالانه رقم قابل توجهی را به خود اختصاص می دهد و افراد را وسوسه می‌کند که به بهانه های واهی و توجیهات ”صد من یه غاز» بار سفر بهبلاد فرنگ بربندند و رنج سفر با بلیط فرست کلاس و اقامت در هتل چندستاره را تحمل کنند!

متن این یادداشت در ادامه آمده است:

بدون شک عمده این سفرها عایدی برای جمهوری اسلامی ندارد البته برای مسافران پربار! است،هم فال است وهم تماشا، واگر برای نظام آبی ندارد قطعا برای مدیران نون دارد آن هم ازنوع کلفت وسنگین!

بهرحال ازخزانه دولت وبیت المال مسلمین هزینه سفرآقایان وخانم های ماموراز جانب قوای سه گانه ونهادهای حکومتی شامل دیپلماتها،کارگزاران کشوری ولشکری ونمایندگان به طورتام وتمام وجرینگی پرداخت می شود،این حق مأموریت دلاری یا یورویی دیگرچه صیغه‌ای است ودر ازای چه عرق جبین وکدّیمینی پرداخت می شود والله اعلم!

درشرایطی که کشوربا چالش های عمده اقتصادی مواجه هست وطبقات ضعیف جامعه درمشقت وفشار به سر می برندوکسب درآمدارزی بادشواری صورت می گیرد چرابایدبه سهولت این مبالغ کذایی دراختیار کارگزاران متمکن و بعضاً مرفه قرار گیرد؟ مسلماً اگر این حق ماموریت ها حذف شود جاذبه بعضی سفرهای بی‌حاصل هم کم می شود وعده‌ای به آب وآتش نمی‌زنندو آسمان وریسمان به هم نمی‌بافند تابرای سفرهای سیاحتی و تفریحی خود حکمت وفلسفه‌ی منافع ملی بتراشند! مع الأسف انگار نفسِ سفر موضوعیت یافته‌است وجنبه طریقیت برای نتیجه ودستاورد برای جمهوری اسلامی را از دست داده است!

حال که موضوع شفاف سازی مالی به درستی مطالبه دلسوزان ومردم شده است، درخواست داریم که کل ارز اختصاص یافته درسال ۹۶به حق ماموریت ها باصراحت اعلام شودتامعلوم گردد پیشنهادومطالبه حذف آن منجربه چه میزان صرفه جویی می شود؟

اگرمتهم به بی‌سوادی نمی شویم خوب است برای نمونه جمع حق ماموریت تیم مذاکره کننده برجام هم اعلام گرددتامردم بدانندعلاوه برنشان دولتی، مدال وتندیس افتخار،سکه‌هاودیگرمزایایی که نصیب این به اصطلاح قهرمانان وسرداران دیپلماسی کشور! شد، در۵سال گذشته چه مبلغ هنگفتی به عنوان حق ماموریت دریافت کرده اند؟ که احتمالا بعد از بازنشستگی با این سرمایه ارزی می توانندبا طیب‌خاطر تجارتی پرسود برای خود دست وپاکنند مثلا صاحب صرافیهای بزرگ شوند واگر باتعجب وسوالِ افرادِکنجکاو مواجه شدند، بالبخندی ملیح و دیپلماتیک بگویند: دارندگی وبرازندگی!/۸۱۳/د۱۰۳/ق

ارسال نظرات